torsdag, november 15

Bad librarian

Jag erkänner, jag gillar inte den här boken heller (kolla till vänster). Den är hopplöst trist. Är det jag eller är det böckerna jag väljer? Tror jag ställer den i pockethyllan här på jobbet så att någon annan får förfasas alternativt glädjas. Eller har jag inte gett den en chans? 50 sidor brukar ju ändå säga en del.

Slinker förbi biblioteket i mitt lilla centrum på väg hem och ser om jag kan finna lyckan. Ska till systemet också, nynnandes b-l-o-s-s-a b-l-o-s-s-a b-l-o-s-s-a...

9 kommentarer:

anna sa...

åh glögg. G L Ö G G. glögg, glögg, glögg... (jösses, heter det verkligen så?)

Linda K sa...

fru a: det gör visst det. fast jag ska bara köpa åt andra... :S

Anonym sa...

Började oxå läsa den där. Fick den gratis från nån av webbokhandlarna. Har läst nästan hela men orkade nte läsa ut den när jag fick en roligare bok i min hand. Känns inte direkt som en förlust att jag inte vet hur den slutar.

Linda K sa...

malin k: jag fick den också gratis. skönt, då låter jag den vara!

Minna sa...

Du ska ju läsa: Glasborgen av Jeanette Walls (eller något liknande).

Så bums, börja läs.

Linda K sa...

minna: är det så?

Minna sa...

Jesus säger slaven gör.

Anonym sa...

Åh härligt att läsa din bekännelse. Läsa ska va kul, inte krav. Några halvlästa ex i min hylla fr nyss: Den amerikanska flickan (Monika Fagerholm), NorrlandsAkvavit (Torgny Lindgren)...
På ett ställe nära mig kan man lämna lästa böcker, och fånga nya. Jag dumpar skiten där! BTW glögg och lussakatt är gott.

Linda K sa...

minna: helig helig.

anna: japp, bara att lämna vidare det man inte vill ha :D