tisdag, november 13

Samma och olika, del II

Föräldrar är gulliga. Började chatta med pappa, och det tog inte lång tid förrän telefonen ringde.

- Äh det tar så lång tid att skriva...

Jag skriver som en kratta när jag chattar. Strunt samma om det inte är grammatiskt korrekt, för det mesta gör jag mig ändå förstådd (eller hur, Mafo?). När man chattar med en äldre generation ser man hur personen skriver ett meddelande länge länge läääänge, ungefär som dom komponerade ett smärre brev. Tänk inte, skriv bara. Säger jag.

Fast ett telefonsamtal är förstås alltid trevligast! Kram till min pappa.

8 kommentarer:

TeachMom sa...

Jag känner igen det där. Sedan mamma skaffade dator så har jag och min bror försökt att chatta med henne några gånger. I vårt fall är det dock vi som ger upp och någon av oss (oftast jag) ringer upp henne istället.

Linda K sa...

teachgirl: ha ha ha. ja och det går ju lika bra. men det är ett fenomen :)

Anonym sa...

Hahaha, så gjorde min kära fader idag oxå. Jag undrade hur det gått hos tandläkaren på msn och tre sekunder senare ringde han för det gick snabbare ansåg han :-)Sen att jag skrev på msn för att jag inte hade tid med telefonen är en annan sak.

Linda K sa...

miah: he he :)

Anonym sa...

Oftast går det bra, Lill Adu :B

Linda K sa...

mafo: ha ha ha med s! :B

Anonym sa...

jag tänker bara lite innan jag skriver.är jag en riktig chattare då?

Linda K sa...

mum: en äkta chattare! :D