torsdag, november 29

"Det kom bloooood"

Nästa gång jag springer ut på lunchen tar jag näsdukar med mig, ok? För att på H&M börja kaskadblöda näsblod utan är ingen hit. Jag fick be nån bakom kassan om papper, och sen sätta mig i ett provrum tills det lugnade ner sig. Fick blod på min Hermes (som inte är ett smeknamn på magen eller brösten) och kände mig allmänt patetisk med en stor bit papper intryckt i näsan.

Pre Niagarafallet hann jag prova ett par leopardfärgade underkläder med spets, för blivande mödrar. Tänkte att det kan ju vara piggt. Men herregud. Med den bh:n på såg jag ut som bara ett par enorma bröst. Blev rädd för mig själv och kom därifrån med ett par svarta tights. Det går bara utför.

Sen kom blodet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lunch , fick du någon mat?
ewac

Linda K sa...

ewac: i chock kastade jag i mig några medhavda köttbullar och makaroner :O

Minna sa...

Ojojoj... din kropp måste ha fått en rejäl chock av leoparduppenbarelsen...

Linda K sa...

minna: måste varit det! bar aleopardbröst överallt :O

Anonym sa...

hu, läbbigt alltså - jag har aldrig blödit näsblod...

Anonym sa...

jag brukar blöda näsblod när jag ska bli förkyld eller när det är kall torr luft ute-ingen hit precis

Linda K sa...

hedgehog: aldrig?! mench! nåja, du har int egått miste om nåt :)

mum: jag gör det lite då och då numera, tunnare kärl eller vad det är under gravvon :P

Peter sa...

Förlåt. Men den här var kanske det roligaste jag har läst på länge. Och vilken grym dramaturgi. "Sen kom blodet." Världsklass!

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg begynte å blø neseblod en gang jeg var ute og syklet for å hente min lille nevø hos en liten kompis. Jeg hadde ingenting - INGENTING - å tørke med. Da jeg kom opp trappene hos min nevøs kompis, kom hans mamma ut og sa "ååå, er det du som er glamourbibliotekaren, jeg leser bloggen din hver dag, ENDELIG skal jeg få hilse på deg!!" - og strakk ut hånda for å hilse. Og der stod jeg med blodige hender og blod rinnende ut fra nesa. Glamour my a$$.

Linda K sa...

peter: du skulle ha varit med! ;)

glamourbibliotekaren: ups! att det kan komma så mycket blod ur en liten näsa :D