söndag, juni 10

En svensk tiger, eller två

Jag håller med Polly, det heter Tiger och inte Tajger! Och jag föll för två tigrar härom dagen. Efter att ha smakrådat vilt (Polly fick med sig en halv garderob hem) kunde jag själv inte motstå. Den grå klänningen med puffärm hänger så vitt jag vet fortfarande i butik. Fast åtminstone en femhundring dyrare än den jag la beslag på. Här kan man se den på.



Sen hittade Polly vad hon kallade en Linda K-tröja. Och det var det verkligen. Fast jag har döpt den till Polly-tröjan (nu har jag skrivit Polly fem gånger i det här inlägget och ja, jag är officiellt kär i henne).



Det var vad som rymdes i min kasse. Så var man pank igen.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Puss å kram, jag är kär i dej också! ;*

Linda K sa...

polly: tudiloo :*D

a spoonful of mint sa...

Jag har också den grå "tigern". Har dock problem med vad jag ska ha under, urringningen är ju ganska djup och har jag något under blir det knorvigt.

Linda K sa...

yeh-yeh girl: kanske blomplåster? ;) http://iabloggar.blogspot.com/2007/06/fr-en-slt-siluett.html

Minna sa...

från och med idag, till 31/8 ska jag ha på mig mina filippa k-shorts.

Linda K sa...

minna: hade dom funnits i rätt storlek.... *mutter mutter*

Anonym sa...

Pank.... och 10 dagar kvar till barnbidraget. Suck! ;-)

Sincerely Johanna sa...

Jag bor ca 6 mil ifrån Vingåker så en tur ditt mitt i veckan är ett bra tidsfördriv. Inga Stockholmare att rängas med. Fina fynd du gjorde.

a spoonful of mint sa...

Ja, snyggt med hela urrigningen full med plåster i form av pepparkakor! Eller så funderar jag vidare ;)

Linda K sa...

anci: näru, sånt gör inte jag. det är sonens pengar!

johanna: vi hade inte direkt några att trängas med heller, man kunde knalla ut och in ur provhytterna som man behagade. tack :)

yeh-yeh girl: ha ha ha, nä bara en på varje. men det måste väl finnas bh:ar som funkar?

Annie - PD sa...

Men åh - ni skulle ha kommit till torpet och fikat!! Och jag hade kunnat visa er alla braiga loppisar... Verkar som ni shoppade duktigt, heja!! :)

Linda K sa...

annie: åh! ligger det i krokarna? hade vi vetat... :D

Annie - PD sa...

Linda K - jepp, bara några mil bort mot Sthlm :D Next time!!

Linda K sa...

annie: definitivt! :D

dddd sa...

Join the club, sister! :D

Varför skrattar jag? Det är pest att vara pank... :/

Linda K sa...

miss kyd: urka... bara vetskapen att det är tomt, även om man egentligen inte behöver nåt...

Unknown sa...

Linda och alla andra vad tror ni om den grå tigerklänningen till bröllop om man fixar med nåt sidenband kanske och riktigt festliga shoes? Eller blir det ändå för strikt? Har sådana problem...

Linda K sa...

sofia: inte alls! polly hade ju sin på bröllop. kör snygga vit skor till, kanske ett vitt sidenband runt magen, pärlhalsband. beautiful! :D

Unknown sa...

tjohoo precis vad jag såg framför mig! Nu blir jag glad. Ha en bra dag och hoppas att bibblan är lite livligare i dag! =)

Linda K sa...

sofia: tror du blir snyggast bland gästerna! tack :D