onsdag, juni 13

En i mängden

Nu har jag kanske förträngt hur det var att vara ung och osäker. Jag har blivit vuxen och någorlunda trygg i mig själv. Jag vet vad jag gillar och även om jag rycks med i modesvängen då och då känner jag inte att jag slaviskt måste lyda under modets lagar och se ut som alla andra. Så jag tycker det är lite tragiskt att läsa sånt här bland en kändisbloggares kommentarer:

Hej jag har en fråga som jag skulle bli jätteglad om jag fick svar på! Är man helt ute om man har skinnjacka i höst?!

Vadå, gillar du skinnjackor och tycker det är snyggt - ha skinnjacka! Skit i om inte hela Stockholm/ Sverige/ världen tycker som du. Om bloggaren du skrev till hade svarat att Nej det är helt ute med skinnjacka i höst, jag tycker du ska skaffa en enorm stentvättad jeansjacka med bruna skinndetaljer istället för då är du helt rätt, hade du gjort det då? Tänk till över vad du gillar, inte vad alla andra gillar.

Med vänlig hälsning/
Fråga Linda

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar för stentvättat med bruna skinndetaljer!

Glamourbibliotekaren sa...

Åååå, så jobbigt å være så ung og usikker...

Annie - PD sa...

Åh - vad bra att du svarade, jag hade ju inte fått något svar på frågan ännu ;D hehehe...

Mie sa...

Ja men fyyy, det ÄR synd om unga tjejer idag.. Antingen var jag totalute redan då eller oxå var det inte så hårt på "vår" tid!
Tur jag har en grabb som har sin egen smak o skiter fullständigt i vad som är "inne". Mycket billigare så;-)

Minna sa...

Kära Linda,
idag har jag på mig jeans, jympadoojor, brunt linne och svart tröja. Är det ok? eller måste jag hem och byta?

/Osäker

Linda K sa...

fashion-polly: helt rätt i exakt fem veckor till, den kan du skrota den! :P

glamourbibliotekaren: skönt att vara gammal och säker :D

annie: nu vet du ;D

mie: det var säkert så på vår tid också, fast man såg annorlunda på det då. killar med egen smak är fett :D

Minna. Kära osäker, jag tycker att du kan fullfölja din outfit idag. Men i morgon kunde du kanske testa en röd top till jeansen?

/farbror barbro-linda

Anonym sa...

HeJ LiNdA!

IdAg HaR jAg TyP sVaRtA lEgGiNs OcH nEoN gRöN hOoDie FrÅn BiK bOk OcH gUl KoRt CaNaDiAn GåS jAcKa....äR jAg TyP lIxOm UtE dÅ?!
MiNa KoMpIsAr SäGeR tYp aTt DeT äR uTe LiXoM.

SaNdRa PiNk GiRl SeXy 88


Nä om man skall vara lite seriös nu då. Du har rätt. Man skall ha på sig vad man känner för.
Sorgligt!

Sandra

Linda K sa...

sandra: men helt naturligt antagligen. jag var säkert likadan typ nästan iallafall :)

Anonym sa...

Ja jo! :-) Snygg infite du har idag :-)

Sandra

Anonym sa...

Jag kanske har missat lite info, men var kommer skorna ifrån på dagens outfit?

Anonym sa...

Åh, gillar dagens blus. Är den från i år?

Linda K sa...

sandra: tack söta :)

hanna: märket är spanskt och heter penelope, hittae dom på mixage. skönare får man leta efter!

poppy: nä, jag köpte den på rea i vintras. lite kul med luvan tycker jag :)

Anonym sa...

amen. Tänk vad jobbigt att bara lyssna på modebloggarna...

Sincerely Johanna sa...

Jag håller så med dig. Tycker det är så trist med människor som inte törs ha det de tycker är snygt. Utan slaviskt måste följa trender. Det är inte det mode handlar om, inte om du frågar mig.

Linda K sa...

hedgehog: mamma mia!

johanna: det tar väl ett tag att skaffa sig en identitet och hitta sin egen stil. men det låter ju onekligen desperat och väldigt osäkert när man inte ens kan avgöra själv vad man gillar.

Anonym sa...

Det är jättekul med bloggar/modebloggar men jätte trist att det ibland bara verkar vara en arena för "oss under 22". Det finns för få "mogna" bloggar. Gudskelov att ditt förträffliga forum finns. Tack.

Linda K sa...

cicci: gullig du är, tack :)