torsdag, juni 14

Mitt kilo och jag

Nu är jag 1,2 kg från min gamla viktväktarmålvikt, och jag tror jag nöjer mig så. Det där sista kilot vägrar nämligen lämna min kropp. Och nu har jag nästan blivit lite fäst vid det. Mitt extrakilo och jag, we´re like that.

Dessutom tror jag att det har blivit mindre, mitt kilo. Jag har nämligen en teori. Att på sommaren när man blir lite brun och börjar visa benen och så, då drar kilona ihop sig och blir, om inte mindre så åtminstone fastare. Så mitt dryga kilo är i själva verket kanske bara sådär 0,8 kilo nu! Känner inte ni andra er också lite fastare och lättare sommartid?

Translation: Summer times hey hey summer times, gimme your hunger gimme your hand...

29 kommentarer:

Minna sa...

Nej.... ;(

Mia sa...

Tycker din teori låter liite tillrättalagd men ok då. När du lessnar på att vara "biblo" kan du ju alltid översätta låttexter...

Anonym sa...

Ja jag känner mig faktiskt både mindre och fastare när det är sommar och jag blir brun :-P

Anonym sa...

hmm, jag känner mig inte fjäderlätt just nu men med mitt nya sats-kort ska jag bli :)

Unknown sa...

0,8 kilo kan du gå ner genom att besöka rummet där den nya fina skylten är uppsatt.

Linda K sa...

minna: men DU! :P

mia: tillrättalagd? inte alls, det ÄR så! :)

donnasandra: det bekräftar min teori! :D

jan: HA HA HA!! vad tror du om mig människa? jag är inte en sån som läser och skiter samtidigt = tillbringar en halvtimme på muggen :D

Solrosfrö sa...

mmmh, ja men det tycker jag vi tar fasta på.. definitivt...visst är det så ... självklart!
*lyfter från stolen i detta nu*

Smartasmia sa...

Aha! Där kom det en viktis igen...men den här gången hurrar jag för fröken Linda som äntligen är nöjd med sig själv - för det ska du vara! Och det är en sommarvacker tös till höger där:-) kram sötisen

Anonym sa...

*asg*

Jag är inte lika vän med mitt extra- kilo för den har bjudit oönskade polare (bara så där) utan att meddela mig.

Men jag försöker ignorera deras vilda partajande runt mina ridbyxslår. ;-)

Anonym sa...

Hur i hela världen kan du ha blivit tillåten att väga så lite och ändå vara med i Vikt Väktarna? Du är ju jättesmal ju!
Och ja, lite smalare och fräschare känner jag mig på sommaren även om vikten är densamma. :-)

malla sa...

låter bra, tycker jag! :) Råkade väga mig igår, mitt halvårliga användande av vågen, och den visade en vikt jag aldrig någonsin vägt!!!! Åt fel håll då... inte mkt, men är man van vid sin matchvikt så är ett kg å lite till inte poppis!! Skyller på de två liter vatten jag hällt i mig under träningspasset precis innan - visst väger två liter vatten JÄTTEMKT!!! ;)

Anonym sa...

Absolut. Mitt extra kilo är som bortblåst! :)

Doris och Rita sa...

Hmmm.... jag vet inte om jag vill vara så här tråkigt ingenjörig.... men hur kan man mäta en vikt på hekto när?

Min gamla våg med snurrskiva slår säkert 2 kg beroende på när jag väger mig på dagen. Bara för att man har en digital som visar massa siffror innebär det inte att den jätteexakt visar vad man väger. Det räcker ju att man dricker en halvliter vatten för att gå upp 0.5 kg, eller vad för kläder man har på sig vid vägningen. Att gå på toa nyss gjorde mig tex. ett kilo lättare.

Och nu är frågan? Har jag blivit en surkärring?

Anonym sa...

haha! vet precis hur du menar! känenr extakt likadnat! ^^ Kram! (kika gärna förbi min min modeblogg:))

Anonym sa...

jag vägde mig faktiskt i går, språjlans näck, efter massagen. Traalala, det var inte så kul, men inte ett dugg överraskande. Mina fem bonuskg ligger som mjuk och go deg runt höfter, rumpa, lår och mage. Ja, och lite överallt.
Och de känns inte ett dugg mindre eller fastare än sist.

Anonym sa...

Själv väger jag 2 kilo mer nu än vad jag gjorde för 3 månader sedan. Kläderna sitter trots det mycket bättre, midjemåttet är detsamma med skillnaden att 2 magrutor kommit fram(!), armar axlar och rygg har blivit av med vadderingen. Vad vill jag säga med detta? Jo, skit i vågen och kolla kläder och måttband. Det räcker att bygga lite muskler för att väga mer. Och du har ju också tränat en del för att nå din målvikt har jag läst. Var stolt och nöjd! :)

Mary Lady Luck sa...

Oh ja! Mina 5 kilon övervikt blir till klädsamma kurvor under sommarklänningar. Mycket bra mycket bra.

Anonym sa...

Enligt mig låter din teori om ihopdragna sommarkilon nästan vetenskaplig......(eller, nja, bara nästan då..) Precis så är det nämligen för mig också, allt vinterblekt extra daller förvandlas på sommaren till bruna kurvor! Hurra för sommaren!!

Sincerely Johanna sa...

Snarare tvärtom. Jag känner mig stor, pluffsig och äcklig på sommern och smal och fin höst, vinter och vår. Men skönt att du är tillfreds. mycket tjusig Linda K till höger, som vanligt. Kram

henover sa...

Håller med föregående talare. Känner mig bara dallrig och svettig på sommaren. Annat är det i snygga jeans och stövlar.

Anonym sa...

Men skryt lagom!!!!;)
Jag har 10 kilo PLUS!!!!
20 kilo PLUS innan första ungen.
yeeeeeeeeh
Du har en kanonkropp-men det har jag väl skrivit förut...hahahahaa
och en kanonblogg!!!
skicka över lite till mig!!!;)

www.foraldrarochbarn.se/blogg

Minna sa...

(minna igen...)

vill bara säga att jag älskar rubriken på inlägget!!! så klockren.

Linda K sa...

jessika: ...flyger jag svävar fram...

smartasmia: klart jag måste älta vikt då och då - jag är ju mänsklig ;)

lox: ibland är dom minre trevliga, kilona ;)

anonym: anledningen till att man går med i viktväktarna är väl att man vill gå ner i vikt. Jag gick ner 10 kg. Jag är inte jättesmal, jag är lagom :)

malla: 2 l vatten väger minst 5 kilo!

sara: javisst :)

asha: jag ska kanske tillägga att jag inte är 100% seriös i detta inlägg? ;)

liza: jag gör det jag gör det!

pollykulan: jag brukar väga mig på morgonen för bästa möjliga resultat ;P

lj: jag ÄR stolt och nöjd! :)

mary lady luck: ;)

tina: ja hurra! :D

johanna: olika falla ödets lotter. tack söta! :)

malin: jag är sommar, du är höst :)

anne: inte skryt, konstaterande :) tack, du är rar!

minna: :D

Cecilia sa...

Jag är ju fysiker och är van att bevisa saker och jag har precis bevisat att din teori stämmer!! :D

Linda K sa...

cecilia: jaaaa! :D

Doris och Rita sa...

Linda: Du menar att du inte är helt seriös ibland? ;)

Jag har irriterat mig över kilo- och hektohetsen ett tag nu och och det var väl bara det. Plus att ingenjören tog överhand ett kort tag.

Camillas lockar sa...

Klart det är så! Fast ett kilo hit eller dit, du är ju snygg och det är ju det som räknas eller hur! :-)

Anonym sa...

Hihi, det är så roligt att läsa kommentarera du får så fort du skriver om din vikt. Varför är folk så känsliga över det? Tänk om det blev lika mycket kommentarer och funderingar när du klagar på att bilen är smutsig typ: "Du som har en så fin Saab ska vara nöjd med det. Tänk om du hade en skitig OCH rostig gammal ford" typ.. %o) (Ja, man får konstiga funderingar när man jobbar natt. Så. Nu slapp du fråga mig det)

Linda K sa...

asha: det kan man alltid bli irriterad över. men dom finns ju där. detta är en dödligt seriös blogg!

camillas lockar: dito!

spiro: ;)