torsdag, juni 21

Den där skärgården

Det kan regna.
Det kanske blir jättevarmt.
Skiner solen?
Eventuellt blir det uppehåll.
Som vanlgit blir det säkert blandväder.
Eller dimma?

Man vet aldrig med skärgården, så jag har packat en outfit för varje tänkbart väder. Vi snackar sommarklänning, jeans, kofta, myskläder, regnkappa, bikini, jeansjacka. vita skor, shorts, blus och pjamas. Och kanske lite till. För två dagar.

Summarn kummar me sol kumma yvar hällmark u stain, yvar fö-örfädars bain, yvar martall, yvar ain.

(Jag kan inte alls den här sången men jag tror det och skrålar för fullt på fulgotländska)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lyllos dig som HAR packat! Jag ska börja nu... Och jag kommer ha exakt samma problem som du. Jag både hatar och älskar svensk sommar :)! Glad midsommar förresten!

Cecilia sa...

Jag önskar bara att det inte ska ösregna så mycket att vi inte kan sitta i uterummet (det hörs så högt när det regnar på plasttaket). Inte så sommrigt att sitta i vardagsrummet på midsommarafton...

Linda K sa...

kicki: lycka till och detsamma :D

cecilia: vi håller tummarna!

Anonym sa...

Jag har till och med varit med om att de snöat på midsommar :-S Så packa ner den blå med Linda. haha

Sandra