tisdag, juni 19

Linda levererar värdelöst vetande

Jag vet inte om det här går att beskriva lika komiskt i skrift som det verkligen var. Jag försöker.

När jag kommer ner i t-banan står två tåg inne. Med risk att vara övertydlig betyder det att ett av tågen ska gå närsomhelst. Jag tar sikte mot detta inom kort avgående tåg. Får upp full speed, iförd mina lite för stora ballerinor. Ungefär tre meter från den vagn jag riktat in mig på lämnar plötsligt ena ballerinan min fot och svischar fram över golvet i betydligt högre hastighet än jag själv. Jag ser den fara mot gluggen mellan plattformen och tåget med en hastighet av300 kilometer i timmen.

Detta scenario utspelar sig inom loppet av några sekunder. På den tiden hinner jag tänka:

Vad händer om skon ramlar ner på spåret? Jag kan inte åka in till stan iförd en ballerina allena. Jag måste vänta tills tåget åkt. Men, kan jag då hoppa ner och ta skon, eller blir jag elektrifierad då? Man får väl inte vara på spåret?

Medan jag tänker detta och i ultrapid springer efter min ivägsusande doja skriker jag NEJ NEJ NEEEJ och fångar därmed allas uppmärksamhet i och utanför tåget. Ballerinan dunsar emot dörren och blir liggande precis över skarven mellan plattformen och tåget. Jag räddar den! Oj oj oj säger jag till tanten som råkar stå bredvid. Så stängs dörrarna och tåget åker. Med både mig och mina skor. Och jag kan inte sluta fnissa.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Var de de röda i lack, eller svarta ballerinorna? Eller några andra?
Gah, du förstör ju hela bilden när du utesluter så viktig information!

a spoonful of mint sa...

Neeeeej inte skorna ;)

Anonym sa...

hahahahaha - jag ser det framför mig, skulle kunna vara något ur Bridget Jonesfilmerna ;)

Det måste verkligen ha varit en panikkänsla - tänk om skon åkt ner på spåret...

Anonym sa...

Ha ha ha! Underbart! Jag har tappat både sambons skinnjacka, och sonens film i den där glipan. Det var bara att snällt vänta till tåget hade åkt för att sedan heroiskt rädda dem. Fast det var visserligen på pendeln - där känns det inte lika suicidalt att hoppa ned.

Linda K sa...

polly: svarta skinn med liten rosett! med såna där inlägg i för att dom är stora. vilket inte stoppade dom! :O

yeh-yeh girl: preciiiiiis!

hedgehog: ja FÅR man liksom va på spåret om en sko står på spel? :D

bjooti: ha ha ha en skinnjacka? jag utnämner dig till dagens hjälte :D

Anonym sa...

Det borde man få, det är ju skor liksom!

Linda K sa...

hedgehog: men om man blir bränd? :O

Anonym sa...

haha! känns som att det lika gärna kunde varit mig.../En äkta klantis

Linda K sa...

tone: ibland rår man inte över sina fötter :P

Anonym sa...

haha, nu fick du mig att skratta högt på jobbet. såg det hela framförmig i ett mycket tydligt bildspel :D

Linda K sa...

johanna: jag ser också mig själv och småler :)

Anonym sa...

Hahahaha, jag skrattar högt i kontorslandskapet! Kan verkligen se det framför mig och känna paniken.

Tack för att du bjuder på dig själv! :-)

Gagga sa...

Själv hade jag nog hivat iväg den andra också o fortsatt barfota :D

Linda K sa...

maria: tack för att du läser :D

gagga: HA HA HA!!! ja, och på söder (dit jag skulle) hade jag ju smält in finfint! :D

Mie sa...

Ha ha, jag kan inte sluta skratta! Jag ser dig framför mig..
Men jag hade nog riskerat livhanken om jag gillade skorna;-)

Linda K sa...

mie: tur att jag aldrig behövde fatta det beslutet! :D

Anonym sa...

vilken triller. tur att inte du blev en trillare.slutade bra iallafall

Linda K sa...

mum: japp!

Camillas lockar sa...

Haha, kan inte sluta garva! Ser det framför mig. Allvarligt, du är ju heelt galen - en SKO! Fnissade du och rodnade eller fnissade du "bara"?

Anonym sa...

jag tycker att det värsta när en sån sak händer är att man blir alldeles "uppspeld" (kan man säga så?), och sedan inte har någon att skratta med/berätta för direkt!:)

Linda K sa...

camillas lockar: jag hade sån hastighet så jag var säkert klädsamt rosa om kinderna :D

tone: precis! så man sitter och ler lagom fånigt för sig själv :D

Smartasmia sa...

Hahahah..japp - du är härligt genomgalen:-)

Linda K sa...

smartasmia: ;)