tisdag, juni 26

Sov vackert

När det börjar närma sig semester börjar jag tänka packlista. Då får jag inte sällan för mig att jag behöver en pjamas. En semesterpjamas. Att ha när jag befinner mig på annan ort. Om man skulle behöva vara lite fin, typ. Fin på natten? Jag vet inte hur jag tänker, jag är ju gift för guds skull. Och han som jag är gift med föredrar, så att säga, så lite som möjligt :*)

Hur som. Jag förstår nu mångas förtvivlan över detta med Snobben och Hello Kitty. Dom ska inte vara på vuxna människros nattkläder, trosor, strumpor eller slipsar. Visa mig en man som blir upphetsad av Kitty och jag visar dig en man som är gravt störd.

Jag grävde djupt och hittade en randig historia (jag och rödvitt-randigt, det är nåt skumt) på ejtch-änd-em som jag tror kommer att fungera ypperligt under alla mina semestervistelser. Och gillas den inte kan jag ju ta av den.

UPDATE:

23 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är likadan när jag skall "sova borta", fast då är det nattlinnen som gäller. Som jag aldrig använder!

Anonym sa...

Alltså, det här med pyjamas, det är ju så sjuttons obekvämt att sova med kläderna på :D

Linda K sa...

åsa s: du sover naken borta? :D

maria. ha ha ha! men borta, kör du näck då också?

Anonym sa...

Jag förstår inte heller grejen med Snobben och Hello Kitty. Framför allt Snobben, hur många år till ska han hänga på H&M's undie-avdelning, liksom?

Anonym sa...

detta har hänt:
en pojke har fått snobben i julklapp fram kommer kusinen och undrar om han fått musse pitt
nej svara han det är snoppen.
ewac

Linda K sa...

lolita: död åt snobben!

Anonym sa...

en helt annan fråga: är det de nyfyndade jeansen som är på idag? sitter fantastiskt!

Linda K sa...

anna au: det är dom, tusen tack! :)

Anonym sa...

lyllos mig som har en syster med bästisen i usa. Som kommer till Sverige i sommar - med ett par fina pyjamaser till mig - jag ska visa dem i bloggen om en liten stund :)

Linda K sa...

hedgehog: som jag brukar säga; you lucky bastard :D

Cecilia sa...

Gillar pyjamasen starkt, speciellt att den är så urringad så man inte stryps när man sover.

Linda K sa...

cecilia: nä det måste vara luftigt och krångla-runt-vänligt! :)

Anonym sa...

I dag på samma butikskedja såg jag underkläder med grodan Kermit på! Vuxna damunderkläder! HA HA HA HA!

Översättarhelena sa...

Den där pjamasen var ju så snygg så du kan ha den på på jobbet också. Casual Friday kanske?

Linda K sa...

ewac: HA HA HA!!

polly: ha ha ha! jag vill ha darth vader på mina :D

översättarhelena: ho ho, ja ingen skulle väl bli särskilt förvånad... ;)

karin sa...

Får också ett stort behov av ny pyjamas när man ska resa bort. Det är nån slags bild av ett reklamannonsliv man ser framför sig känns det som. :) Hur som helst, jag brukar shoppa pyjamas på Massimo dutti, där brukar de ha fina att välja på. Fast lite dyra kanske.

Linda K sa...

k: köpte pjamasbyxor på MD i somras i spanien på rea. silkiga och sköna :)

fröken L sa...

Himla söt, har också varit och nypt i den. Vi kanske ska skriva ett upprop till HM om att de bör sanera underklädesavdelningen från tecknade figurer?!

Linda K sa...

fröken l: jag skriver på!

Anonym sa...

I think in English that's called a "romper". Very cute.

Linda K sa...

bobk: it´s not one part, but two. but perhaps that still makes it a romper? :)

Anonym sa...

I'm not sure. I think a romper might just be one piece. If you have two pieces then I think you just have shorts and a top. Cute nonetheless:-)

Linda K sa...

bobk: thanks :)