torsdag, juni 14

Sommarlyssnare

Ahh sista två jobbveckorna innan semestern är räddade. Sommar sommar sommar... pratarna! Jag kryssar alltid för vilka jag absolut ska lyssna på. Sen missar jag hälften, lyssnar på såna jag inte trodde var så kul men som visar sig vara lysande. Och dom man missar kan man ju alltid lyssna på i efterhand, igen och igen och igen...

Min favorit är ialalfalla fortfarande Sissela Kyle. Gud och en jesus vad hon var bra när hon berättade om sin sjuka pappa.

I år har jag inte tänkt missa:
Ulf Lundell, Mark Levengood, Anna-Karin Guding, Thore Skogman, Zinat Pirzadeh, Filip Hammar och Fredrik Wikingsson, Anja Pärson, Lars-Åke Wilhelmsson, Åsa Linderborg, Michael Nyqvist... ämen jag kan ju lika gärna skriva upp allihopa. Suck, kolla här istället.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Visst vore det roligt om Linda Rosing var sommarpratare, hahahha!

Linda K sa...

polly: oh I wish! :D

Mia sa...

Av någon outgtrundlig anledning har jag så svårt att komma i håg dessa sommarpratare. Min avsikt är att lyssna, men jag glömmer hela tiden... I fjol kunde man ladda ner programmen till sin Mp3-spelare. Det var perfekt. Välja de man ville ha och lyssna på när det passade! Nu väntar "den blomstertid" på mig och alla mina skolbarn! Tjingen!

Linda K sa...

mia: utmärkt att kunna ladda ner! åh, ha det så trevligt!

Solrosfrö sa...

Ska genast gå in och kolla vilka datum man bör ha koll på. Mustafa Cans program sommaren 2005 är nog fortfarande min favorit - vi får se vad sommarens värdar har att erbjuda!

Linda K sa...

jessika: säkert många godingar!

Sincerely Johanna sa...

Jag håller med dig, Sisselas sommarprat är en klar favorit. Lyssnade på det om och om igen den sommaren. Det var många bra i år, över förväntan.

Linda K sa...

johanna: ja det ser skitbra ut :D

Anonym sa...

jag var beroende av sommarpratarna förr om åren, men nu har jag helt tappat sugen, mycket för att jag själv aldrig blir erbjuden att prata.

Anonym sa...

klippte ut lista med sommarpratare och datum i tidningen i morse.listan sitter på anslagstavlan. många bra. Sissela Mark L mfl favvos

Anonym sa...

Ulf Lundell bli spännande att höra. Jag tror att han kommer prata om hur man lyckas att bli en världsmedborgare i den globala byn.
www.pafrifot.net

Anonym sa...

Vem orkar lyssna på Uffe Lundell ? Med risk för att bli misshandlad: Han är patetisk gubben. Lyckost Linda som kan lyssna på radio på arbetstid. Ännu ett skäl till min idealisering av bibliotekarieyrke :)

Linda K sa...

fredrik: stackare ;)

mum: synd att inte sissela pratar i år :(

anonym: deep! ;)

cicci: JAG orkar lyssna, han skriver kanon och jag tror han pratar bra också :)