torsdag, juni 21

Hal som en ål

Plötsligt förstår jag Carls bror fullt ut, när jag halkar runt i mina silkiga brallor. Borde ha säkerhetsbälte på stolen.

Byxorna kommer sig av att jag tänkte vara "lite extra" idag när vi ska säga hejdå till kära kollegan som går i pension. Hon slutar inte just nu, men det är enda dagen som funkar innan folk försvinner på semester. Jag har varit på Svenskt Tenn och lämnat fram ett kuvert med insamlingspengar. Fick ett jättefint paket tillbaka.

Usch vad jag kommer att sakna henne!

13 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

haha, glir du av stolen? :-D

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: ja om jag inte håller i mig! :D

yllet sa...

Jösses vad snyggt!!! :D
Trist emd kollega som slutar, men ni kanske får en ny lika (ännu) rolig(are)??
Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Du ser halkig men glammig ut!

Linda K sa...

yllet: tack tack! tyvärr får vi ingen ersättare, organisationen bantar :(

detsamma!

Smartasmia sa...

Finfina bruttan till höger minsann! Värdig en avslutande kollega utan tvekan:-) Fin Wardrobe-t-shirt också. Och du är en händig kvinna - det hade jag inte den minsta tvekan om:-) tjo

Annie - PD sa...

Hahaha, knyt fast dig snygging!

Översättarhelena sa...

Lite samma känsla som jag tycker man kan få av såna där hala kjolfoder. Man sitter och halkar längre och längre ner i dem och till slut är kjolen uppe vid ryggstödet medan man själv är halvvägs ner på golvet.

Linda K sa...

smartasmia: handywoman I am :D tack söta!

annie: will do :D

översättarhelena: HA HA HA! I know the feeling :D

Anonym sa...

Ha en bra midsommar helg
ewac

Anonym sa...

Spänn fast dig bruden!

Mie sa...

Ha ha, jag har en sån kjol! Fodret är glansigt o jag halkar nästan av stolen! Fast jag brukar luta stolsitsen lite bakåt o då hänger jag kvar. Nästan som säkerhetsbälte ju;-)
Tjusig är du i alla fall!

Linda K sa...

ewac: tack detamma! :)

polly: äh, jag lever farligt och slirar runt ;)

mie: vill man va fin får man hasa runt :D