fredag, juni 29

Halvrent

Ju mer man tvättar dom desto gulare blir dom. Funkar klorin?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, konstigt att de inte blir vitare - det blir mina när man tvättar dem... Men prova tvättmedel för vitt tvätt eller klorin (aj, för miljön - men oh, för skorna!) det brukar funka allra bäst!

Linda sa...

V-A-N-I-S-H! VANISH! (känner du vinddraget från pom-pom:sen?)

Anonym sa...

Troligtvis inte, ibland (hör och häpna) är vita kläder FÄRGADE vita - tyget är alltså mera beige eller gulaktigt ä vitt, och har färgats för att bli riktigt kritvitt...

Trist men sant - och det BORDE stå i tvättrådet, så att man inte luras att tvätta med blekmedel som kanske bara tar bort det vita ännu mera!!

Anonym sa...

det gula kommer från klister / lim som håller ihop tyget med sulan.. tror inget hjälper...

Linda K sa...

tina: jag har tvättat mina så många gånger att undrens tid nog kan vara förbi. kanske dags at skaffa nya :)

linda: det är ju det jag gör! (låter osm nån reklam...?) :D

annapanna: äsch då. nåja, jag får ha dom i sommar och kanske se mig om efter nya utmaningar sen. tack för info!

katarina: sad but true... :(

Anonym sa...

Jepp. Vanish is the shit. Fast funkar bättre på gummit än på tyget har jag märkt.

Linda K sa...

fröken vera: funkade sådär för mig. men men :P

Anonym sa...

det finns vita tygskor som heter "wash and go" som ska funka bra att slänga i tvättmaskinen

Linda K sa...

mum: ojdå!

Sincerely Johanna sa...

Vad läskigt jag trodde att det var min syster som gjorde fel med sina skor. Har tvättat dem för hand med Super10 torkade dem och de blev gula, prova bleka dem med klorin torka dem och de blev gula. Så synd hon säger till folk som undrar att hunden har kissat på henne (vi har ingen hund). Kram

Linda K sa...

johanna: ha ha ha! :)

Elevator Lady sa...

40 grader med förtvätt och skitmycket tvättmedel brukar funka på mina. Har testat andra metoder, men förtvätt is obviously the shit.

Linda K sa...

randigtochprickigt: får testa igen! :)