onsdag, juni 13

Band i hår

Jag har ett ganska stort huvud. That´s a fact. Så när jag provar såna där elastiska hårband sitter dom alltid tight och jag får huvudont efter en liten stund. Min korta frisyr till trots vill jag ibland leka långhårig och ha hårspännen och hårband.

I senaste Elle (s.40) skådas ett jättefint hårband på Sienna Miller. "Det kan rädda en dålig hårdag eller göra rufsiga strandlockar redo för en flottare festpå fem röda". Ah 250 spänn, det kan funka, tänkte jag. Sen såg jag att jag missat en 1:a framför. Ettusentvåhundra freaking kronor! Bevare mig väl, för att tala fornsvenska.

Men på H&M blev jag glader. Halva priset på "viskosiga" hårband som man själv knyter. Perfekt för kvinnan med det lite större huvudet. Det blev ett svart och ett vitt.


14 kommentarer:

Linda sa...

fina! fint! fin du är!
knöt du rosetterna själv eller har du knepat o knåpat ihop dem?

Linda K sa...

linda: bandet är rätt sångt så det är bara att sno ihop en liten rosettknut :)

Mia sa...

Tjusigt! Men att det ens finns hårband för 1200 spänn! Man häpnar...

Linda K sa...

mia: lite mastigt. kanske guldtråd? :P

Anonym sa...

Fin är du ! Jag är hårbandsmänniska sen tidernas begynnelse. Använder dem ofta i syfte att dölja smutisgt hår och dåliga hårdagar :)

Anonym sa...

Shit, i min värld är det kreativt att sno ihop en rosett och få det bra. Jag som hoppades att de skulle finnas att köpa färdiga på H&M, för jag tyckte du var finfin i dem!

Linda K sa...

cicci: jupp, det funkar :)

kilen: men du! man knyter bara en knut! det fixar du :)

Solrosfrö sa...

Jag har också modell XL på huvudet och kort frisyr. Använder smala "sportband" i olika färger när jag vill ha bort luggen och som du skriver fixa en ok otvättad frissa inför ex strandbesöket, innan man hunnit doppa huvudet...om du vill variera dina fina H&M band så kan jag rekommendera dessa. Finns på bla Intersport, märke Adidas eller Puma, och spänner inte!

Anonym sa...

Hon har blommor i sitt hååhåår, som bara jaaa kan se!

Anonym sa...

Det är ju så praktiskt med band, diadem och hårspännen. Men fasiken: jag ser ju ut som 12 år med rosett i håret! För att citera dig: that´s a fact...

Mie sa...

Urtjusigt! Men jag o rosetter.. det går liksom inte ihop.. Och jag tycker ditt huvud ser alldeles lagom ut;-)

Anonym sa...

Åh. Jag är också XL på huvudet. Och jag letar stråhatt. Har du hittat någon som i alla fall går ner en liten bit över hjässan ;-)?

Anonym sa...

Min yngste son såg just bilderna på dig och sa; mamma varför har du barn på datorn?? ;-) Ta det som en komplimang, du ser tydligen väldigt ung ut i hans ögon... :-)

Linda K sa...

jessika: från en vattenskalle till en annan, tack för tips! ;D

polly: ja min vän, det är nog bara du som ser dom :D

ann: det gör jag med, men jag har inga hämningar :D

mie: ha ha ha, tack :)

maja: den på H&M är one size och funkar bra även på mig!

kojja: ho ho! stor puss till sonen från mig :D