torsdag, juni 14

En kärlekshistoria

Tänkte att jag skulle härma senaste Modette och skriva om ett plagg som hängt med ett tag som jag älskar. Fast i tidningen är det personer som haft sina favvoplagg sen de var barn. En tjej har en jacka som hon fick när hon var tre, och hon använder den fortfarande. Hur är det möjligt? Sånt funkar inte för mig. Det enda jag kan komma på som har hängt med ganska länge är som följer:

Plagg: En gul sport-aktig bh från Björn Borg

Vi har varit ihop i: 17 år

Fick plagget av: Köpte den själv, tillsammans med ett par boxershortsiga trosor. Trosorna har dock dött och kommit till klädhimlen.

Vi är tillsammans: När jag springer, cyklar, friskisar...

Plaggets bästa karaktärsdrag: Kanske att den inte går sönder?

Plaggets mest tvivelaktiga karaktärsdrag: Färgen. Vem köper gula underkläder?

Jag kombinerar det helst med: Mina bröst? HA HA HA!!! Andra träningskläder.

Och i framtiden: Until death do us part.

11 kommentarer:

Anonym sa...

SJUTTON år???!?!?!
Holy moses!

Linda K sa...

polly: snudd på äckligt, eller hur?

Anonym sa...

Björn borg trosor håller hur länge som helst så jag har massa pinsamt fula/felfärg/mönster trosor men med perfekt passform.
Att ha en jacka sedan man är tre , var hon kortvuxen eller?
Ewac

Minna sa...

en jacka som hon hade när hon var tre? vaddå, sitter den som en bolero då eller????

Minna sa...

måste ha varit ett jäkligt bredaxlat barn...

Linda K sa...

ewac: hon såg helt normal ut, jackan också. så jag fattar ingenting. hon kanske var enorm som liten?

minna: precis vad jag tror :D världens största treåring liksom ba!

Anonym sa...

Det låter ju som despoposande, typ när folk påstår att deras första LP var Zeppelins tvåa...när det i själva verket var MC Hammer.

Anonym sa...

Anonym; HAHAHAHA!

Linda K sa...

anonym: ha ha ha, ligger nog en del i det :)

Anonym sa...

*asgarvar åt minnas kommentar*
!!!!

Linda K sa...

polly: jag med :D