måndag, september 4

Tankar om kläder

Polly berättade för ett tag sen att hon istället för att räkna får går igenom kläderna i sin garderob, och att det alltid får henne att somna. När jag nattar sonen, vilket innebär att jag (eller maken, varannan kväll) ligger hos honom tills han somnar, brukar jag ägna mig åt klädfunderingar. Ibland tar det 3 minuter för unge herrn att komma till ro, ibland 50. Så jag har ofta gott om tid på mig att fundera på morgondagens outfit. Plockar fram kläderna kvällen innan för att inte väcka man och barn i min tidiga morgontimma. Och tro det eller ej, en "dagens" tål att funderas på. Det är inget hux flux jag tar det som finns närmast till hands när jag sticker in handen i garderoben. Det ska matchas och det ska mixas. Och så har jag nån liten tanke att inte ha samma plagg för ofta, utan att variera mig. Har jag haft jeans en dag vill jag helst ha nåt annat på benen nästa. Inte vit blus två dagar i rad. Samma sak med skor och stövlar. Typ så. Ombyte förnöjer. För stackars dom klädesplagg som alltid bara får hänga kvar i garderoben medan andra kommer ut var och varannan dag. Men imorrn, då åker ett nytt plagg på minsann.

Såg förresten Outsiders ikväll. Jag kanske skulle platsa?

11 kommentarer:

Polly sa...

Så, vad blir det i morgon? Eller är det en hemlis...? ;)

Själv kör jag nog på döskallebälte.

Linda K sa...

polly: det bidde den ulliga benvita västen från Filippa K som jag reafyndade i somras. I somras? kan man säga så nu? är sommaren över?

Anonym sa...

God morgon!
Brukar ALDRIG ha samma kläder två dagar i rad... Nu har jag hafr mitt senaste kjolfynd i TRE dagar i rad!! ...men med olika tillbehör.
Ingrid

Laila och Johan sa...

...och jag får ångest bara av att tänka på garderoben. Den är dock städad men vad hjälper det när innehållet felar..??

Minna sa...

Jag tänker också på det innan jag somnar. Jag har ingen modeblogg men kläder är väl det som mitt liv kretsar mest runt...
aldrig samma kläder två dagar i rad, eller ens samma vecka... (förutom underdelar, jenas och så räknar lixom inte)

min kollega, hon har ALLTID samma outfit två dagar i rad. sen byter hon. det är också en variant... hmmm...

Linda sa...

skrämmande. det är ju mig du skriver om.

Anonym sa...

Samma här .Dom driver med mig på jobbet och undrar hur stor garderob jag har.
Jag förklarar :att det är en hobby som att måla tavlor kombinera färger, former och matrial.
ewac

Cecilia sa...

Jag gör precis samma sak. Jag tycker det är kul att att planera och matcha för morgondagen.

Linda K sa...

ingrid: God dag! Jamen det tycker jag fukar, att man byter överdel och har samam underdel. Så kör jag nog också ibland. Idag blev det jeans igen, fast ett annat par än igår :)

loppanlej: så känner nog de flesta ibland :S

minna: alla sätt är bra utom dom dåliga. Men vårt är bäst :D

linda: ja linda jag skriver om linda ;)

ewac: en förklaring jag tänker sno nån gång!

cecilia: man blir lite beroende av det :)

Anonym sa...

Jag brukar försöka planera dagen innan, men ibland har jag en bad-clothes-day och måste byta i sista sekund. Jag är lärare också och då vill man gärna variera sig vad gäller kläderna. Man vet ju själv hur man klankade ner på lärarens kläder.

Linda K sa...

mrspitepalt: eftersom jag inte vill riskera att väcka lillplutten får jag snällt ta på mig det jag plockat fram kvällen innan. Alltså extra viktigt att fundera noga :)