fredag, september 29

Svart månad

Åt h-vete med köpstoppet. Vad gör man när man hittar en klänning som talar till en?

Klänningen: Hej. Köp mig.
Linda: Hej. Du är jättefin! ....*svimmar omedelbart av prislappen*
Klänningen: Kom igen, du kan ha mig jämt, både till vardags och till fint.
Butiksbiträdet: Jag bor mer eller mindre i min.
Linda: Ok jag provar dej väl då. P-r-o-v-a-r bara.
[provar]
Linda: *nynnar i äkta Fyra bröllop och en begravning-anda*... can't smile without you. I cant' laugh and I can't walk, finding it hard ... and you must know what I'm going through, I just can't smile without you...
Klänningen: Nå? Tänker du hänga tillbaka mej nu?
Linda: *ser sig om med rovlysten blick* Nej! Du är min, bara min.
Klänningen: *förnöjt* Tänkte väl. Vi kommer att bli bästisar du och jag.
Linda [till klänningen och butiksbiträdet]: Jag tar hem på öppet köp, ok?
Klänningen och butiksbiträdet unisont: Prima! Du kommer inte att ångra dig!
Linda: Maybe I will, maybe I won´t.

[to be continued]

15 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahaha. Jag märker att du har en ny bästis.

Anonym sa...

show it to me baby! aha-aha

Polly, sjunger

Viveca sa...

Bild bitte!

Minna sa...

jag kompar och nynnar med Polly.

Anonym sa...

"I've pushed the button 5 times but the darn elevator won't come. Must be stuck again! Have to use the stairs!"

Linda K sa...

kerstin: kanske kanske ... :)

viveca: jadå, hemifrån :D

polly: ska jag skaaaa!

minna: ja ja :D

bobk: ha ha ha! I don´t "lock" the elevator, anyone can join me :P ... and sometimes they do!

Anonym sa...

Ha Ha du är inte riktig...! ;)

Linda sa...

Linda till Klänningen: vill du ställa upp på bild!
Klänningen: ja, gärna för mig!
Linda K: ållrajt, jag ska bara hämta kameran...

Anonym sa...

Sara: en klänning som kan tala är som guldbyxorna =)

Anonym sa...

Känner igen mej :) Sen har en ju en del kläder i garderoben som aldrig har använts. Jag har iaf en mamma som jobbar ideelt med hemlösa barn, så jag brukar ge henne de kläderna så kommer de ju till nån nytta :)

Linda K sa...

daniel: jorå, jag är på riktigt :)

linda: linda till linda: bild komma pronto!

hedgehog: :D

sara: mmm det känns ju bättre att lämna bort kläder till välgörande än att slänga eller bara ha liggandes hemma.

Anonym sa...

Ser framemot en bild!

Linda K sa...

terése: bild komma pronto!

Minna sa...

Linda.... du inspirerade mig idag.... hmmmm... jag gick )en till en början oskyldig) runda på stan.... say no more...

Linda K sa...

minna: aha, jag kollar över!