fredag, september 8

I valet och kvalet

Åker till Borås nästa vecka, för sista gången höll jag på att säga. Närå, men det är sista kurstillfället för min distansutbildning och vi brukar passa på att se nån film. Alternativen är:
  • Bilar - ja den går ju bort...
  • Click - öh nej tack
  • Da Vinci Koden - kan få bli dvd tror jag
  • Efter bröllopet - mja kanske det kanske, Mads är ju inte fel...
  • Hotet inifrån - been there, done that
  • Offside - Jonas Karlsson any day
  • Pirates of the Caribbean II - gillade inte ettan, tänker inte ge denna en chans

Valet står alltså mellan Offside och Efter bröllopet. Eller vad säger du, kära kollega? Ska det bli googlefight nu igen? Inte helt otippat resultat...

vs

23 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger Efter bröllopet!

Och så har du infört "boken kommer"-verksamhet på jobbet ser jag :-)

Anonym sa...

EFter bröllopet!!!!!! Den är kanon men glöm inte näsduken!!!

Linda K sa...

kollegan: so be it!

du menar dom jag sitter på eller? :P

jessica: tack för tips! Behöver man näsduk behövar jag typ ett lakan...

Unknown sa...

Varför inte se "SÖK", en film om internetdajting, med persbrandt och micke nyqvist. Jag har inte sett den själv, men den verkar bra.

Annars kan jag verkligen rekomendera United 93 om det kapade planet 11 september som inte nådde Washington.

Linda K sa...

janne: Sök skulle jag vilja se, men den tycks inte ha nåt Borås än. Inte United 93 heller... tack för tips ändå, får bli hemma i huvfudstaden :)

Anonym sa...

Vi tänkte gå och se United 93 men jag sa till maken att om han någonsin vill se mig i ett flygplan igen så får han se den ensam...:-)

Vad beträffar SÖk så slår en lagom svettig Mads med uppknäppt skjorta Persbrandt varje dag :-) (med Nyqvist blir det nog dött lopp... :-D)

Anonym sa...

Efter Bröllopet! Den var superbra

Anonym sa...

den eneste filmen verd å se på kino nå er Volver (Almodovar)

Anonym sa...

Bilar såklart!

Den skulle jag se iallafall...faktiskt, sådeså.

Anonym sa...

...och som Janne sa, United 93. Väldigt bra!

Linda K sa...

jessica: nu får jag gåshud vid tanken på mads. ett beslut är fattat!

maria: jag lyssnar! :)

anonymous: tack för tips, det får också bli en sthlms-"grej" :)

pelle 5 år: uun uuuuunnnn, vill också se!

/Carl 2 och ett halvt

mafo 32 år: japp den får jag pressa in nånstans också. nån gång när jag inte ska ut och flyga...

/Linda K trettioFYRA! :P

Anonym sa...

wiiie...hur gick det med skinnjackan???! nyfiken i strut är jag!!!

Linda K sa...

helena: ska prova på lunchen! :)

Anonym sa...

Efter bröllopet - no question about it! Fast jag älskar å ena sidan Mads och å andra sidan nästan all dansk film så det kan inte bli fel! Ska också försöka få med mig någon och se den i helgen.

Ps! Offside känns förresten som en kan-vänta-till-den-kommer-på-dvd-film!

Anonym sa...

Jag röstar för Offside!

Linda K sa...

ellinor: bröllopsfilem blir det!

kattis: sorry, kollegan har sagt sitt. Offside får vänta. Tack för ditt tyck iallafall!

Anonym sa...

Vi ska se bilar i morgon. Wrrroooommm!

Polly 35 år och grisbarnet, 6 år

Kerstin sa...

Jag röstar på "Efter Bröllopet" helt klart! Har inte sett den, men ska. Nu till någonting helt annat: Jag skulle vilja har en ikon från "Flickr" som du har ... hur har du gjort det??? Jag har nu suttit och letat på "Flickr" och hittar ingenting. Tacksam för hjälp. Trevlig helg. Puss.

Linda K sa...

polly: you go have fun, kids :D

kerstin: så får det bli. trevlig helg du me!

Kolla den här länken: http://www.flickr.com/badge_new.gne

vintagejessica: den får kommaen annan gång för min del. helg helg :)

Anonym sa...

Välkommen till trevliga Borås! Om du hinner måste du testa pastasalladen eller cappuccinon på Deli etc som ligger på Södra Torget(Busstorget). Inte nära Högskolan direkt, men väl värt en omväg. Öppet varje helger 10-16 och brunch på söndagar från 11.00. (Österlångg 61) Det är helt klart mitt favoritställe just nu!

Sedan går det ju inte så många roliga filmer här, jag är förvånad över att de faktiskt visar Efter bröllopet - trodde den var för "smal" i våra tokiga bioägares ögon...

VIll ni ta en drink, gå gärna till fina Bara i Grand Hotel där man kan ta det lugnt, få supergoda drinkar och lounga lite...

Anonym sa...

ursäkta för varje helger.... varje helg menar jag naturligtvis.

Linda K sa...

maria: tack söta för prima tips! guu vad sugen jag blev på att lounga nu då :)

Kerstin sa...

Du är en pärla. Tack och puss!