lördag, september 23

Sa Ernst

Jag vet inte hur roligt det skulle vara om nån annan sa det, men när jag ser Ernst framför mig är det vansinnigt underhållande. Jag skulle vilja säga sånt här ibland:

Jag hoppas det uppstår en viss förvirring, det vore skönt.

Man kan sluta måla här men jag vill måla mer.

Här använder jag mig av en teknik när jag drar penseln uppifrån och ner.

Ibland önskar man ju att det var nån som stoppade mig.

Jag sitter och funderar på nånting som känns lite udda i solskenet, jag funderar på ljus.

Den här kakan och den här miljön funkar väldigt bra tillsammans.

Jag står faktiskt här och pysslar med pelargoner.

En tanke i mitt huvud vill ut.

Den är så snygg så snygg så snygg att jag fattar inte hur snygg den är.

Är den galen eller är den bara vacker? Jag tycker nog att den är både och.

Verandan här kommer jag inte riktigt övernes med.

Lycka till säger vi till huset.

Har man möjlighet, släng upp en kristallkrona. Det skadar ingen!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vissa uttalanden tillhör personen och skulle inte låta klokt om någon annan sa så. Hur har du hunnit snappa upp allt?

Linda K sa...

mum: köpte boken Ernstologi :)

Anonym sa...

Min absoluta favorit från Ernst är från "Sommartorpet", när han anlade en ny rabatt och hällde ut matjord: han tog upp en näve och utbrast "den är så fet att jag nästan blir generad". Eh? Vad tänkte han på? Vilka associationer gjorde han? Det har vi funderat på sedan dess...

Linda K sa...

anneca: HA HA HA!!!! :D

Anonym sa...

Underbart! :)

Désirée sa...

En till: "jag vill måla organiska slingor på din vägg"
Ja, han är ju unik!

Linda K sa...

jenny: ja eller hur!? :D

désirée: man häpnar :)

Anonym sa...

Min favorit är:

Det är som att inne och ute vill varandra nånting.

Linda K sa...

lox: helt underbar :D

Linda sa...

Hahaha! Ernst är så himla rolig. Man blir ju bara helt varm och kan inte låta bli att le när man läser citaten.

Unknown sa...

Jag delade flygtaxi med Ernst för något år sedan.

Super trevlig kille och han hade både skor och strumpor på sig.

Anonym sa...

HAHA! Jätte kul. Det roligaste och strösta gravet jag fick igår, lördag. Har legat hemma och snörvlat och du har underhållit mig. Hysteriskt kul!!!

Anonym sa...

Jag behövde skratta lite, tack.

Linda K sa...

linda: :D precis!

janne: jag mötte lassie!

sicilia: sjuk? krya på!

lova: för all del :)

Anonym sa...

Dagens höjdpunkt :-D!!!

Den bästa jag vet är när han säger:

"Det här får mig att gå igång på något sätt.." :-D

Anonym sa...

haha - Ernst är ju helt lovely =)

Linda K sa...

jessica: och det bästa är att han inte förställer sig, han ÄR sån :)

hedgehog: eeeernst i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nuuu...

Anonym sa...

Har du sett tändsticksaskarna?

Linda K sa...

mel e: lycklig ägare till en :)

Anonym sa...

Kan meddela att han kan dansa också, på IKEAs personalfest var det ett stort knippe kvinnoögon som följde honom när han dansade...Dessutom är han väldigt trevlig. Jag har tillhört en av dem som suckat Eeernnst innan han dök upp i TV-rutan :-)