torsdag, september 7

Modevetenskap i biblioteket

Jag gillar verkligen modereportaget Modevetenskap i september-Elle. Det är maxad och cool biblioteksmiljö. Modellen har ett sånt där fulsnyggt hår och glider runt bland hyllorna i mysiga outfits, tappar böcker, antecknar i sin Pradabok och hittar rätt bland kartoteken.

Modevetenskap: plugghäst, bokmal och frökens favotit - i höst är forskarlooken hetare än någonsin. Klä dig i stickat och mjukt för långa studietimmar, och bli bibliotekets blickfång i lila, senapsgult och kornblått.



14 kommentarer:

Anonym sa...

Ja exakt så hade jag sett ut om jag jobbade på ett bibliotek ;)

Linda K sa...

hotspot: ja jag önskar att jag också kunde leva upp till denna look :)

Cecilia sa...

Jaså det är inte bara bibliotektjejen som är the It-girl utan även Forskartjejen (läs mig), intressant... (hahahaha)

Linda K sa...

cecilia: absolut! :)

linda m sa...

vilka underbara bilder! man kanske skall "omskola" sig? ha-ha
Läser samma bok som dig.. den är så spännande!!! skall bli kul o läsa vad du tycker ;-)

Linda K sa...

linda m: jag tycker den är brutalbra och vill aldrig att den ska ta slut! :D

Anonym sa...

Jag har inte ens gluttat i min senaste Elle. Kanske dag att göra det?

Anonym sa...

Linda, are these pictures from 2006 or from the 1980's? The styles are so similar I can't tell the difference. Love that "big hair" look!

Linda K sa...

kattis: ja skynda dig för snart kommer nästa nummer :D

bobk: from the latest Swedish Elle! Very librarian don´t u think? :)

Anonym sa...

>Very librarian don´t u think?

No, definitely not with the librarians in Orlando!

I think you need to begin growing your hair out again ;)

Linda K sa...

bobk: Are you a frequent visiter at the library? I think I stick to my short hair :)

Lisa sa...

Yes, det är jättesnyggt. Gillar speciellt sista bilden (i tidningen), Acne-bodyn ser riktigt skön ut!

Linda K sa...

fashiongek: trodde aldrig en body skulle komma på min kropp igen, men jag är på god väg att ändra mig :)

Anonym sa...

No, I am not a frequent visitor to the library; perhaps just 4-5 times per year. Here the libraries are operated by the County and thus is called "Orange County Public Library" with many branches. There is a new branch near where I live. The building is nice looking.....the librarians are not! LOL.