måndag, september 4

Meddelande från mina jeans:

Attention: Distressed finish!

These pair of jeans have been treated and damaged to achieve a used and rugged look. The lifespan is therefore shorter than a normal pair of jeans.

Half the life but double the look.

Jag ser framför mig hur mina Acnejeans om några år stilla dör i mina armar (eller på mina ben?), totalt utslitna men ännu vackra. Kanske fäller jag en tår? Kanske ger jag mig ut för att söka kärleken på nytt i närmsta Acnebutik? Man kan bara spekulera.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, jisses vad Acne kan konsten att göra jeans. Jag är så himla tokförälskad i mina ... jag kan inte leva utan dem känns det som.

Anonym sa...

Jag har aldrig provat Acnes jeans så jag vet inte hur de är. Säkert alldeles underbara, det jag funderar på är dock hur deras policy egentligen är när det gäller tillverkningen av deras kläder. Se länk:
http://www.renaklader.org/?newsId=114

Eva-L sa...

Kanske kan du trösta dig med att du är en "IT"-girl? http://www.fredflare.com/customer/product.php?productid=258&cat=285

Anonym sa...

Värsta dramaturgin här, jag tänker på "Its better to burn out than to fade away"...Janis, Jimmy, Kurt och Acne liksom.

Unknown sa...

Jeans = Hund?

Är man hundmänniska med en gammal hund skaffar man oftast en liten valp innan den äldre hunden åker till himlen. (ja, man får ta hunden med sig in till himlen)Då har man en ny voffsing som kan få all kärlek, dessutom så blir det enklare att komma över sorgen efter den gamla vovven.

När man tänker på det så får nog Jeansen också följa med till himlen.

Linda K sa...

kerstin: jag undrar också lite vad man gjorde pre acne? :)

sofia: mmm sånt där borde man väl kolla bättre egentligen, men så ordning & reda är inte jag. tyvärr?

eva-l: oii oii sån vill jag ha! :D

anna krimskrams: :D

janne: jag för vi vet ju alla att det finns en klädhimmel :)