torsdag, september 7

Kuddmani

Den har funnits med mig länge. Jag ser den överallt i alla inredningstidningarna, och i butiken förstås. En kudde från Svenskt Tenn med broderad text på. Hittar inga bilder på nätet, men den kan ha olika färg och har sådant som A thing of beauty is a joy forever och The world is a book and he who stays at home reads only one page. Låter kanske lite tantigt men uppblandad med rätt omgivning är den en 10-poängare. Inom någon slags framtid ska en av dom bo i vår säng. En vit tror jag. Maken vet inte om det än. Vad glad han ska bli! (här mot slutet av texten kan man ana en smula ironi)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har alltid tyckt att bibliotekarier verkar lite... tråkiga... Men du har fått mig att ändra på den saken. Du är numera en av mina favoriter, du är hur cool som helst!

Polly sa...

Köp två så kan ni ha kuddkrig i sängen. Då kanske han tycker att det är en kanonidé!

Anonym sa...

Äh, makar ska förstå vissa saker. Som designkuddar. Fruar ska också förstå saker. Som stora tv-apparater ;)

Linda K sa...

finam: tack det var kul att höra :) och du, det finns massor av coola chica bibliotekarier i bloggsvängen!

polly: ja smakar det så kostar det. För kostar, det gör det :P

maria: sant! Vad är väl en kudde i jämförelse med en tv!?

vintagejessica: verkligen. vill ha vill ha vill ha vill ha... :)