lördag, september 2

Det stora blå

Plockade fram min gamla mörkblå duffel, en hederlig gammal Gloverall med rutigt foder i grönt och blått. Och jag kan ännu en gång konstatera och förundras över att modet var så stort i ungdomen dagar. Jag är en liten 38:a ytterklädsmässigt. Detta måste vara typ en 42:a. Aj aj aj, jag minns så väl när jag fick den. Den var dyr och så rätt och varför tänkte jag inte att den kunde bli användbar i framtiden i nättare format? Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Nån som är intresserad av en stor go duffel, keep in touch.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den kan fortfarande bli användbar i framtiden - allt mode kommer ju tillbaks ;-)

Anonym sa...

Jag har en gigantisk skepparkavaj som jag trodde jag skulle kunna använda igen... But no. Hur kommer det sig att man gick omkring i så enormt stora kläder? Måste ha sett helt sjukt ut!

Polly, down memory lane..

Linda K sa...

vanja: sant, ävenom jag nästan hoppas att detta INTE gör det :O

polly: gåta det är

linda k, på yoda

Översättarhelena sa...

Ser ut som om du är tio år och har råkat få på dig pappas jacka :)

Linda K sa...

helena: ha ha ja precis :D