tisdag, september 5

Rapport från sängen

Sonen vägrar somna igen (det var ingen engångsföreteelse, det händer var och varannan kväll) och eftersom jag inte vill gå och lägga mig klockan nio har vi nu placerat oss i stora sängen. Sonen, modern och den heliga dator. Och så tv:n på förstås med lite smäktande Midsomermord i bakgrunden (fru Barnaby ser verkligen rätt trist ut, hon kunde behöva en ny frisyr). Skulle inte tacka nej till en kopp the, men det verkar inte vara aktuellt just nu. Det lilla vidundret bredvid mig visar inga tendenser att somna in utan skrålar Imse vimse spindel och gör lite rörelser till. Skulle inte förvåna mig om det blir jag som förlorar vakenkampen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg faktiskt morden på tv också och kan hålla med om mrs barnabys frisyr, annat var det med carolyn i avsnittet, fina lockar där :o)

Översättarhelena sa...

Hmm, kanske dags att minska ner lite på middagssömnen i alla fall? Det blir förstås gnälligt och trist i några dagar då ...

Linda K sa...

bettan: är det dotra det? när hon var korthårig fick jag höra att jag är lik henne :)

öersättarhelena: hm ja kanske det, men alla barnen sover ju på dagis. Och han är toktrött där mitt på dagen...bekymmer bekymmer. Jag vann i allafall vakenkampen och kunde gå ner och ta mig en kopp the i soffan sen :)

Anonym sa...

inte dottern, the lady som blev nerdrogad, nu måste jag hitta några gamla avsnitt och kolla in likheten :o)

Linda K sa...

bettan: aha hon (så bra hängde jag alltså med), ja hon var väl en pingla :)