måndag, juli 7

Åtta var det här

Ännu en sak som skiljer mig från äldre generationerna (förutom socker och gammal mat i kylen): millimeter. Far i telefon:

- Hur många millimetrar har ni fått idag? Jaså elva, ja här kom det åtta. Ja vad bra det behövdes ju verkligen.

Jag pratar aldrig millimetrar. Inte när det gäller regn i vilket fall. Det är väl trevligt med ett regn då och då. Konstigt, jag är ju uppväxt på landet. Snudd på bonndotter. Jag borde vara fullkomligt fixerad vid millimetrar. Kan man tycka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det kommit tusen mm. Bara idag.

Linda K sa...

hedgehog: något säger mig att det är mycket ;D

Anonym sa...

Ha,ha,ha(ramlar ihop i en hög)Visst är svensken i allmänhet en väderfixerad varelse!!

Linda K sa...

bibbsan: ja det är kanske så! fast å andra sidan har jag inte full koll på vad andra länder vardagssnackar om heller ;)

Unknown sa...

När mina föräldrar bodde i hus pratade de aldrig millimetrar, men sen de flyttade till lägenhet och köpte sommarstuga är det ett ständigt återkommande (minst en gång i veckan) samtalsämne.

Linda K sa...

livet mitt i livet: jag bor också i hus men intresserar mig noll för millimetrar. tror det är en generationsgrej :)