fredag, juni 1

Gotta go

Jag är en riktig sucker för Tarantino. Jag säger bara Reservoir dogs. Natural born killers. Four rooms. True romance. Pulp fiction. Och så vidare och så vidare och så vidare. Med jämna mellanrum måste jag sätta på From dusk till dawn och förfasas och njuta av allt äckligt. Kan det vara något i min barndom? George Clooney är ju trevlig också :)

Nu är det dags att avnjuta Death proof. SvD hyllar:

Fantastisk dialog - check
Brutalvåld för skojs skull - check
Kvinnor som hämnas - check
Finsmakarsoundtrack - check
Fingertoppskänsligt detaljarbete vad gäller rekvisita, casting och inspelningsmiljö - check
Reclaimande av avdankad skådis - check

Translation: can´t wait!

13 kommentarer:

Annie - PD sa...

Agree - han är min stora favorit :)

Linda K sa...

annie: ja, grym! :D

Anonym sa...

Du har ju bra filmsmak! ;-)
(tar tillbaka det jag sa om SATC)

Doris och Rita sa...

...och nu fick du mig alldeles Dusk til Dawn-ig. Jag måste ju jobba massa idag - inte drömma om George Clooney-tatueringar.

Peter sa...

Jag gillar verkligen Tarantino, framför allt för dialogerna, men Death Proof verkar enormt jäkla pajig, tyvärr. Hoppas jag har fel.

Linda K sa...

asha: HA HA HA!!
kanske framåt kvällen? :)

Linda K sa...

peter: det hoppas jag också!

Anonym sa...

jaha, här listar du allt han gjort, utom den bästa, jackie brown. vad är det för misogynism? jag ska nog se death proof imorgon. eller på söndag?

Linda K sa...

fredrik: ja den är bra, men bilderna är mina superfavvon. AVUNDSJUK!

Unknown sa...

Vänta nu? Natural Born Killers var väl ändå inte Tarantino inblandad i? Det var ju Oliver Stone.

Såg Death Proof ikväll. Den rockar verkligen!

Linda K sa...

rickard: åh jag måste se den! jo på nåt sätt var han inblandad, det har jag läst i wikipedia :)

Anonym sa...

hallå, tarantino skrev grundstoryn till natural born killers, som stone och två andra snubbar sen skrev manus på, som stone regisserade. och som utlovat har jag sett death proof idag, och den var störtskön.

Linda K sa...

fredrik: just det! lyllos dig, måste se snart!