fredag, juni 1

37:a

Kom att tänka på en sak igår när jag hängde i provrummet på Hope. Eller, det var att ta i. Det för alla damer gemensamma kala källarrummet med en tiiiny weeeny spegel som alla fick trängas framför. Hur som. Jag provade loss. Provade och provade och provade och (jag kan hålla på länge men jag bryter här). Och kom fram till att jag nog är en 37:a. Storlek 36 funkar men sitter lite tight. Storlek 38 funkar med sitter lite loose. (så fick jag osökt Stuck in the middle with you i huvudet, så reservoirdog:t! Och då kommer jag att tänka på Robert Gustafsson som dansar runt i kilt med en gädda. Och nu slutar jag skriva i den här parentesen.)

Samma sak med small och medium. Kan jag få en small och en halv, tack? Ja inte vet jag, kanske var det den icke ultimata känslan av att befinna mig i ingenmansland som gjorde att jag lämnade Hope tomhänt. Eller så var det min fantastiska karaktär.

24 kommentarer:

Snart tretti sa...

Jeg er helt med på den der. Kan vi ikke starte en underskriftskampanje eller noe? Så kanskje small og en halv og 37 kommer på markedet? :P

Linda K sa...

grombaben: vi kunde starta klädmärket 37! :D

Linda K sa...

grombaben igen: fast ialla storlekar förstås!

Snart tretti sa...

Haha:) Ja, det var det vi skulle gjort, ja! Bare å begynne å designe, tror du får ta deg av det:P

Anonym sa...

Exakt så är det för mig också. Jag är en 37:a och small och en halv. Dessutom har jag 38.5 i skostorlek.

Linda K sa...

grombaben: ;)

cicci: jag har båtar.

Anonym sa...

Tips: Ta en titt på Underbaraclara idag. Hennes reseoutfit är helt underbar.

Linda K sa...

cicci: jag var PRECIS där, helt fantastiskt!

Mie sa...

Jag är med! Är oxå en 37:a (både på kläder o skor dessutom)och en small och en halv;-) Låter som en utmärkt idé tycker jag!
Vilken toppensnäcka du är idag!

Linda K sa...

mie: ah, inte bara jag, vad skönt :) tack!

Linda sa...

du får väl se till att bli en perfekt 36:a eller 38:a då? ta en pralin vettja! :D

Linda K sa...

linda: jag befarar att mitt skelett typ hindrar mig från att bli en perfekt 36:a :D

Anonym sa...

alltså blir det praliner? eller marsipan? ;-)/jenny

Linda sa...

ja, mer marsipan åt folket!!! *fniss*

Anonym sa...

Måste vara din fantastiska karaktär! *MUHAHAHHAHAA*

Linda K sa...

jenny: no can do! jag får sväva hjälplöst i ingenmansland!

linda: he he :P

polly: pruttunge! ;)

Anonym sa...

*skrattar fortfarande*

malla sa...

En 37 här med! och har t.o.m fått höra det i en klädaffär, att jag var någonstans mellan storlekarna!! Vilket är mycket irriterande!!!

Linda K sa...

polly: I aim to please :D

malla: trodde inte det var så många... :)

Anonym sa...

Om ni startar ett klädmärke m strl 37, kan ni inte fixa stl 35 också??? Får alltid ta med dubbla kläder in i omklädningsrummet. Och försöka avgöra om 34 eller 36 sitter bäst... Ngt oftare 36 men man vet aldrig. Sedan undrar jag vad alla som är mindre än mig gör? För så liten är jag inte! Fixa stl 33 också till dem! :)

Linda K sa...

sara: alla udda storlekar ska självklart med! :D

adoremy sa...

kul inlägg:) jag är sån att jag vägrar köpa M, för att jag är en S.. även fast jag vet att alla märken inte har riktigt samma storleks system. blir alltid svårt när det 36/38? 36=small eller? 38=medium eller en större small? eller som i skor, klämmer hellre ner fötterna i 37 än badar i storlek 38:)

Anonym sa...

Mitt huvudbry för tillfället är hur göra med skor 37 för små 38 för stora (funkar med dubbla sulor)37.5 300 dyrare .
Eller tror jag att de är för stora för jag 37 och inte 38 .
Så 37 i kläder och 37 i skor då behöver jag ju inte tänka perfect.
ewac

Linda K sa...

adoremy: hu, så gjorde jag med skor i ungdomen, klämde ner fötterna i 39:or för att jag tyckte det var så fult med stora fötter. nu har jag accepterat mitt öde och köper skor som passar :)

klädmässigt varierar jag också vilt mellan storlekarna!

ewac: jobbigt att ligga mittemellan med skor! kläder går ju ändå att ha tight eller löst, men skor måste ju passa!