tisdag, januari 17

Gyllne mooooorgon gyllne morgon!

Vintern känns emellanåt riktigt uttjatad. Bad hairday dag efter dag. Det måste väl ha med kylan att göra, att frisyren risar ihop totalt? Grattis till mig då att frissan ringde och flyttade fram min klipptid.

Kallt på morgonen. Tur att jag har varma gossiga plagg att dra på. Rätt många gossiga plagg. "Skåpet spyr" säger maken och tittar menande på min ytterklädsgarderob i hallen som inte helt går att stänga. Och för den icke invigde kan jag avslöja att det är ett uttryck från lumpen. Ha ha ha *skrattar konstlat*.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja - tack o lov för hårklämmor...

Linda K sa...

sara: jag kör med tofs emellanåt, men håret är lite kort på sidorna... intalar mig iallafall att jag ser sofistikerad ut i uppsatt hår. HA HA HA!

Anna sa...

Usch, orkar inte ens tänka på hur mitt hår ser ut just nu - det är något vansinnigt trist med vinterhår. Som brunt svinto ungefär. Tur att det är långt så att jag kan ha tofs eller fläta. Ingen direkt seriös hårstyling för tillfället trots mina nyshoppade härliga hårprodukter. När inte ens de hjälper är det illa :-)

Linda K sa...

anna: kämpar också med att få upp en liten tofs eller ett par klämmor. Vet dock inte hur tjusigt det blir...