onsdag, januari 4

Varför inte en lista!

Kan inte sova, gör en lista. Tagen från Pollybloggen som hittat den hos som lånat den från som tagit den från yadda yadda yadda...

Senaste impulsköp: blå- och vitrandiga topen från H&M tror jag?

Bästa promenad: göra-stan-rundan. Jag är snabb, jag bränner kalorier, jag gör av med pengar!

Äter lyxmiddag: ja tack. Maken är en dröm i köket.

Favoritgata: hemma på min gata i stan. Nä förresten vägen hemma hos pappa där jag i min barndom sprang barfota.

Bästa förfestmusiken: 80-talsklassiker! Schlager! (ett direktcitat från Polly, men den stämde så bra)

Reser helst till: vill till Tokyo (jag väntar på dig nu, snart är jag på väg aha jag längtar att få se dig...det bor en geisha i meeeej...)

En bra gå bort-present: En kartong Merci, om man sjunger reklamlåten samtidigt som man överrräcker den. Mottagaren bör ha humor.

Favoritlyxartikel: Bayswater. Försök ingen säga att det inte är en lyxartikel!

Älsklingsljud: sonens allt prat.

Senaste upptäckt i Stockholm: öhhh kommer inte på nån direkt NY upptäkt. Tant Gredelin är en glädjekälla som jag upptäckte för kanske två år sen.

Favoritgalleri: galleri och galleri...I love Moderna. Man kan kolla utställningar, man kan se det gamla vanliga, man kan fika, man kan shoppa i butiken.

Favvosajt: kanske min egen blogg eftersom jag därinfrån har länkar till alla andra braiga bloggar.

Här bjuder jag mamma på middag: Mysiga ställen när vi har Stockholmsdagar. Det ska vara vegetariskt.

Fikar gärna på: hemma hos kusinen. Hon bakar muffins med stora chokladbitar i.

Favoritfärg[er]: omöjligt att svara på, jag gillar alla färger på ett eller annat sätt.

Rockstjärna jag vill träffa: Usch vill inte träffa nån. Skulle bara bli generad. Dom gör sig bäst på avstånd.

Favvoskor: Kate Moss-ballerinorna.

Klädkonto per månad: milda makter, inte vet jag!

Mest överskattade affär: vadå, butik eller egengjord affär? Jag säger Dressman!

Mode jag aldrig vill se igen: jag märker att jag med tiden accepterar det mesta. Men axelvaddar var ju inte så hett.

Bästa fyllekäket: dagen efter alltså? Pizza och salt lakrits. Äter inte en massa slabb under själva fyllan.

Dansar helst till: disco, 80-tal, schalger och andra bra låtar.

Senast gnolade: sov du lilla videung för sonen när han skulle sova.

Bästa diktsamlingen: vill ha fler poeter i samma bok. Sen kvittar det nog.

9 kommentarer:

Polly sa...

Om du vill så kan jag ställa samman mina decemberalster och skicka, som en del i samlingen av "flera poeter". Jag gör det så gärna, för en litenlitenliten penning. ;)

Anonym sa...

Har du sett på Ytligheters blogg
21 komentarer om din garderob ......kul.
ewa

Linda K sa...

polly: är du poet?! I så fall beordrar jag dig att publicera alster på pollybloggen! :D

ewa: ja jag såg. Stolt och glad :)

Polly sa...

Men linda, jag gjorde ju det... 24 dagar efter varann, i december... (och det var helt och hållet egna verk.)
Det kan du väl inte ha missat?! ;)

Polly sa...

Här får du ett smakprov:

"Det här är snudd på komplett
för att ge dig en skön juletvätt.
För kroppen och själen det är en lisa,
även om du jacuzzibubblor måste fisa.
Så hoppa i och låt ingen störa
utan gör det du måste göra"

Linda K sa...

polly: HAHHAHAHAHHHA jaaaaa dina rim! Såklart! Fisrimmet strå högt i kurs :D

Anonym sa...

Hahaha. Det var ett fantastiskt roligt rim! Vann Polly med det?

Linda K sa...

anita: tyvärr tror jag inte det. Men hon borde banane mig! :D

Polly sa...

Hej Anita! Jag gjorde fantastiska mästerverk varenda dag, ändå vann jag inte minsta tvål. Besviken, sur och bitter är ordet! Fast jag kanske kan kompensera det med att ge ut dem, som typ "samlade tankar från badkarskanten" eller "24 dagar i december". Hm. Tål att tänkas på.
;)