torsdag, januari 13

Att yoga är att frysa en smula

Jag var katten. Jag var hunden. Jag var krigaren! Och några till jag inte minns. Förutom att det var kallt i lokalen tycker jag att yoga funkar duktigt. Men jag tabbade mig såklart:
  • tog fel storlek på dyna, alla andra hade den långa varianten. Bytte lite diskret.
  • hade skor på mig, det skulle man ju inte ha. Bort bort.
  • hade strumpor på mig, det skulle man inte heller ha. Det var väl där nånstas jag började frysa...
  • jag tappade balansen mitt i Tranan. Eller var det Sjögurkan?
  • ibland spretade jag med fingrarna, trots att energin rinner ut då. Flåt.

6 kommentarer:

malla sa...

vaddå att man inte får spreta med fingrarna?!!? det har varenda instruktör jag haft sagt att man ska göra..

/Malin - som brukar tappa balansen i de mest invecklade ställningarna bara för att jag bryter ihop av skratt över hur jag själv ser ut...Koncentration var viktigt under yoga, eller hur var det nu!? ;D

hallinbloggar sa...

Det där känner jag igen mig i. Önskar att komma till den där härliga känslan som alla yoga-entusiaster så drömlikt pratar om!

Ulrika sa...

haha :) känner igen mig i det där. Igen- testa bikram yoga= uppvärmt rum!

Linda K sa...

malla: ibland skulle man spreta ibland inte, jag blev förvirrad. när vi alla satt i en märklig ställning med huvudena väldigt bakåtlutade och instruktören sa Det här är inte alls normalt, då häll jag på att få ett hysteriskt anfall.

hallinbloggar: man får nog ge det lite tid? :)

ulrika: varmt låter skönt.

Sara sa...

På "mitt" yogapass hade alla strumpor på sig i början, innan vi fått upp värmen. Så det får man visst ha!

Linda K sa...

sara: jo det fick man ju. men jag hade gärna behållt mina på. och nästa gång ska jag ta med en tröja att dra på direkt efteråt :)