tisdag, januari 18

Ekono...blä

Jag säger ju det, ekonomi är inte mitt starkaste kort. På två dagar har jag fått bannor två gånger från Ekomienheten. Vadå, jag måste väl få ha snygga jobbskor? Står inte staten för det? Det var ju på rea! Skandal!

Nädå. Jag köper skor för egna pengar. Men dom skäller på mig för att jag skickar vidare fakturor som jag själv ska godkänna och godkänner fakturor som jag ska skicka vidare. Och så får min personal inte skriva sin tid på vissa nummer. Om det inte är så att det är ett speciellt nummer eller en speciell person.

Crap vad tråkigt! Kan jag få anställa en alldeles egen ekonom, tack?

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Och tänka pengar (göra av med - går fint) typ anslagsmodeller blir inget bra. Skriva om nuläget, flödet av böcker osv går fint (snart kommer nobelpriset) tänka siffror går bajsdåligt.

No-one sa...

Håller med. Ekonomi och sport går fetbort.

Linda K sa...

librarybeth: ekonomi suger. fett.

alexia: word!