torsdag, januari 27

En tävling, typ

Okej nu behöver jag hjälp! Jag har en whiteboard på väggen i mitt jobbrum. Där jag ska skriva bra saker och planera. Högst upp vill jag skriva nåt, en mening, ett citat, en smart tanke, som kan vara mitt mantra. Som alltid står där och peppar. Något som passar mig och vem jag är.

Så snälla, tipsa mig om ditt bästa citat eller favorit-pepp-tänk. Vi kan kalla det en tävling och den vars ord hamnar på min tavla vinner ett pris!

Så, tips please!


TACK OCH BOCK TÄVLINGEN AVSLUTAD!

55 kommentarer:

Anonym sa...

To infinity and beyond!

(Buzz Lightyear)

// Jenny

Solrosfrö sa...

Mitt är "Carpe diem"
Klassiskt, men det funkar i livspusslet ;)

Anonym sa...

"You say tomato, I say fuck you"?

;D


Lovisa aka himmelochfog-Lox

Unknown sa...

"Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke"

Man måste alltså gasa för att komma upp, förbi hindret. Öka, inte bromsa.

Unknown sa...

...det kanske inte var så myket pepp, kanske mer - Men skärp er för i helvete och jobba hårdare!

Hanna sa...

Brist på aktivitet förstör varje människas välbefinnande. /Platon.

Jag hade annars ett favoritcitat under många år, men som kanske inte passar dig på jobbet: Non semper vivens arcus. Ingen människa kan ständigt vara densamme. Okänt ursprung.

Frida sa...

Huvudstupa mot avgrunden. Det gäller att ha roligt på vägen dit.

Emelie sa...

Shut up, I wear heels bigger than your dick.

Unknown sa...

Nytt citat:

I'm the queen of fucking everything

Ulrika Gabriel sa...

Mitt eget favoritcitat är:
"Om du tror att du kan, eller om du tror att du inte kan... så har du rätt." av Henry Ford

Inte så putslustigt kanske, men väldigt sant.

Anonym sa...

Väntar du på tillfället,
tar du emot det när det kommer....eller skapar du det som du vill ha det?
/Monica

Spiro sa...

Sapere aude=hav mod att göra bruk av ditt eget förstånd utan någon annans ledning. Från den ypperliga serien "glappet"! :o)

Översättarhelena sa...

Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst.

Minna sa...

Ingen kommer ihåg en fegis.

HH sa...

Det kanske inte passar dig och ditt syfte här, men "Vi behöver inte fler alternativ - vi behöver få det gjort!" brukar min man säga till mig när jag velar för mycket och jagar den optimala lösningen istället för att nöja mig med good enough och gå vidare ;)

Sara sa...

USE THE FORCE!

Jessica sa...

Inte jobbrelaterat men jag delar med mig ändå....
De som tror att de inte har tid med fysisk aktivitet, måste förr eller senare avsätta tid för sjukdom. / Edward Stanley
Annars gillar jag - Bättre ett ärligt nej än ett falskt ja.

Att ha det gott sa...

Mitt favorit är
Idag är första dagen på resten av ditt liv

Det känns skönt att det aldrig är försent liksom

Dal sa...

"liten början kan ha ett stort slut" -konfusius
Samt " ett projekt blir aldrig klart, det har bara en deadline"

elin sa...

"good things fall apart so that better things can fall together" (marilyn monroe) okej kanske inte så där pepppepp.. men det är mitt favorittänk ändå!

och "happiness is when what you think what you say and what you do are in harmony" (ghandi)

.. kanske inte heller superpepp, men bra är det:)

Tomas sa...

"I don't pretend to be a women of the people. But I do try to be a women for the people."

Paula sa...

Detta stod på väggen i musiksalen på skolan här i samhället:

Le och var glad ty det kunde vara värre.
Och jag log och var glad och det blev värre.

Jag vet inte riktigt hur musiklärarna tänkte, men jag tycker den är rolig.

Åsa sa...

" How about both?" (och du vet väl vem som sa det;)Eller varför itne "Covering my bases and your ass" sagt av samma vampyr:)

Jessica E sa...

There were two roads to choose from. I took the one less travelled and it have made all the difference.

:-)

Sitter inskrivet i min filofax :-)

Jessica E sa...

There were two roads to choose from. I took the one less travelled and it have made all the difference.

:-)

Sitter inskrivet i min filofax :-)

C sa...

When in doubt - move!

Ditten sa...

"When you know better you do better."

Det är Maya Angelou som sagt de kloka orden!

lilla herr P sa...

Olympiska spelens motto "Citius, Altius, Fortius" - snabbare, högre, starkare eller kanske "Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr.

yllet sa...

You know I love you more when you are cold and heartless. ?

Anonym sa...

Keep calm and carry on!

Anonym sa...

Frankly my dear I don't give a damn

Karin B sa...

"It always seems inpossible until it's done"

Nelson Mandela

I dem orden finns all kraft man kan tänkas behöva.

Karin

Karin B sa...

Oj, det ska så klart stå impossible :)

Anonym sa...

In the long run we are all dead - Keynes


//Christine

Anonym sa...

Eller den här förresten:

Sometimes a cigar is just a cigar /Freud

Christine

Silje sa...

Denne henger på mitt kontor, fra Kurt Vonnegut:
"I tell you, we are here on Earth to fart around. Never let anyne tell you any different."

:D

Anonym sa...

Mitt bästa är från Nike:
Just do it!

Mia

Anonym sa...

mitt motto:
"man ångrar bara det man inte gjorde"

/Nina H

Anonym sa...

Gillar: "Det är inte hur du har det, utan hur du tar det"

Själva citatet är ju inte så snyggt i sig själv, men jag gillar verkligen innebörden och tycker det är på pricket Linda K:igt.

Mia

C. Meow sa...

It's not who you are that holds you back, it's who you think you're not

agneta sa...

"The fear of living for nothing strnagles the will" (Jackson Browne)

"In the world through which I travel I am endlessly creating myself"

agneta igen sa...

"Strangles" ska det vara förstås..

yllet sa...

Pain is temporary, quitting is forever!

Det är ju också från nåt träningsställe så klart.

Laila och Johan sa...

"Det är aldrig tur när det går bra" av kollegans pappa!!

Lotta sa...

Vi har på mitt jobb:

Undank ist der Welten Lohn


behöver jag säga att vår beställare kommer från Tyskland :D

fru hjelm sa...

"Shoot for the moon- even if you miss, you'll land among the stars."

Malin sa...

Är man stickad, så är man. /ur Vems lilla mössa flyger av Barbro Lindgren

Katarina sa...

'Inse din obegränsning'

Johanna sa...

Aldrig ett misstag-Alltid en lärdom

Ulrika sa...

Inte så kort och klatchigt kanske, men något jag har uppskrivet på insidan av min kalenderpärm; "If you do something expecting resistance, you can create resistance. Expect things to be agreeable and they often will be."

Tycker att det är en bra påminnelse om att vara uppmärksam på vad man förväntar sig, det gör stor skillnad tycker jag! ...ska lura på om det finns något mer whiteboard-vänlig variant av detta...

Anonym sa...

Här kommer fler bidrag!

ungf

when things are settling unsettle them


Eller några hederliga svenska ordspråk

På rullande sten växer ingen mossa.

Som man ropar i skogen får man svar.

För lata svin är marken alltid frusen.

"Det är skönare lyss till en sträng, som brast, än att aldrig spänna en båge."

Anna

Anonym sa...

"Snille och smak" kanske? / Camilla

Lena S sa...

Make your own path

miaring sa...

Possible is done
We´re working on the impossible
But please allow 48 hours for miracles.
Mia

Malin sa...

Pain is inevitable, suffering is optional.