onsdag, januari 19

Jag fattar, jag fattar!

Jag vet inte hur underhållande följande Messenger-diskussion är för omvärlden men själv skrattar jag så jag gråter. Maken är seriöst orolig för hur det ska gå när han är borta ikväll och jag ska laga pasta carbonara.

Maken: Stek fläsk bara, och blanda äggulor med matlagningsgrädde...
Jag: ost?
Maken: ...och häll på den färdiga pastan.
Jag: Spagetti? Ingen ost, sån där terracotta?
Maken: Ja ost också, i grädden.
Jag: Inte rivost, smulost.
Maken: Rör ihop och häll över den kokta spagettin.
Jag: Jag förstår.
Maken: Pulverost i påse. Inte terracotta, det är en kruka.
Jag: Jag förstår.
Maken: Inte riva skinka med rivjärn.
Jag: Ok.
Maken: inte göra dator medan du lagar maten. Fokus fokus. Ok?
Jag: Ok.

Vad hände med Boss Lady, that´s what I like to know.

18 kommentarer:

Pudding sa...

Så har vi det lite hos oss också - fast tvärtom då - det är jag som får ge mannen "övertydliga" instruktioner.

När han handlar tex kan det sluta hur som helst. Köper paprikapulver istället för paprika!?!

Jenny sa...

Riva skinka med rivjärn:-D

Sofie sa...

hahahahaha!

Elinfotografi sa...

Var kom terracottan in i bilden?

AnnicaB sa...

Hahaha :)

PiaL sa...

Hahaha!
"Terracotta?" "Inte göra dator..."

Oslagbart! Jag skrattar högt!

Librarybeth sa...

Haha, och jag vill veta hur det gick!! Hämtmat, eller?

Linda K sa...

pudding: jag ser logiken i det. paprikapulvret alltså :P

jenny: kanske inte att rekommendera, det blev som... en massa mest :S

sofie: ;)

elinfotografi: ja herregud var kom den in...

annicab: :P

whynja: fick för mig att det var nån ost...

skåneanna: all fokus så kan det... fortfarande gå fel.

librarybeth: hörrudu! det blev alldeles utmärkt gott. barnen gluffsade :D

labolina sa...

Tycker ändå inte att du ska lyssna för mycket på din mans recept på carbonara. Det blir mycket bättre om man struntar i grädden och kanske tar en extra äggula istället. Och lite vitlök i gör det hela ännu bättre.

labolina sa...

Tycker ändå inte att du ska lyssna för mycket på din mans recept på carbonara. Det blir mycket bättre om man struntar i grädden och kanske tar en extra äggula istället. Och lite vitlök i gör det hela ännu bättre.

Camilla sa...

hahaha! tror jag ska testa att riva skinka på rivjärn nångång, tycker det verkar smart. :D

Linda K sa...

labolina: jag följde ett recept från nätet, blev prima. inklusive vitlök :)

camilla: eru tillbaks? hurra! ja! riv lite skinka vetja :D

e sa...

Tack. Jag skrattade så jag grät och vred mig lite plågsamt av igenkänning. Exakt så vi har det. Min man var imponerad när jag totalt lyckades bränna fast saker i en teflonkastrull.

Anonym sa...

Följde du ett recept på nätet?! Ingen dator sa han ju!
/Sofia

Linda K sa...

e: det är en konst som få klarar ;D

sofia: du ser, jag är helt körd.

Anna sa...

inte göra dator - moahahhaha!
terracotta - ricotta; who cares??

Kicki sa...

Ha ha, det är så skönt att läsa om dina äventyr i köksregionen! Här har du en annan som inte trivs så bra där :). Men att riva skinka har jag aldrig testat. Tror jag ska göra det!

Linda K sa...

anna: SÅ heter det ju!

kicki: may the force be with you :D