torsdag, januari 20

Har jag lite julchoklad runt magen eller är jag bara glad att se mig?

Jag tänker att jag med det här inlägget framkallar blandade känslor, alternativt inga känslor alls. Tänkbart tänk:
  • Meh, håller hon på och viktnojar nu igen? F*n vad jobbigt, hon borde tänka på alla som har ätstörningar och som är jätteöverviktiga och som...
  • Ja titta, även Linda K är lite rund om maggen minsann!
  • WTF! Är hon gravid!?
  • Gäsp, jag tror jag går och plockar ur diskmaskinen istället...

Allt är tänkbart. Utom det gravida, för så är  icke fallet. Jag konstaterar mest bara att jag har pressat mig i mina vida brallor (helt rätt i vår har väl ingen missat som läser vilken modeblaska som helst) trots att det kanske kunde vara några hekto mindre midja i midjepartiet. Jag jobbar på det!

8 kommentarer:

Unknown sa...

En ordvits är att säga, de där byxorna sitter inge vidare.

Men eftersom det är ett ganska långsökt skämt så nöjer jag mig med att konstatera att det ser väldigt bra ut, gillar bilden i headern bättre, men det ser bra ut.

Du behöver i inte dra ner på chokladintaget ännu.

Linda K sa...

janne: HA HA HA!!! åh jag älskar komplimanger från män. mera!

Sara sa...

Lyllo dig som kan ha såna byxor, jag skulle se ut som clownen Manne i så vida brallor eftersom jag är så kort :)

Librarybeth sa...

också tänkbart tänk; nämen vilka fina brallor! Och så klädsamma!

Marie sa...

och jag som drog på mig precis samma bralla säger klädsamt.

Yngsta dottern, 8 år, sa "mamma du ser ut som en stjärna". Kollegorna på jobbet säger att jag ser ut som en fransk sailor (lägg till vit och svartrandig tröja och röd virkad ros på den).

Le och var glad. Själv tänkte jag be sömmerskan sy in mina något för de är lite för stora (och för långa också...)

Linda K sa...

hedgehog: ha ha söta!

librarybeth: gulel :)

marie: jag har också fått kommentarer på jobbet. jag ler och håller in magen :)

Minna sa...

Jag är bara glad att se dig.

Linda K sa...

minna: :D