måndag, januari 31

Himlahus

Det. Var. Så. Fint. Min gissning är att det är en arkitekt och en konstnär som bor där nu. Ljust och fint, smakfullt inrett utan att vara too much, underbara tavlor, fårskinn här och där, finfina garderober, snygga badrum och toaletter, to die for trädgård och uteplats. Jag hade helst velat hiva upp en kamera och fota loss, men det lämpar sig väl inte på en visning direkt. Gick därifrån lyrisk. Och lite stridslysten. Ingen, jag säger ingen, får flytta in och förstöra den ljuva atmosfär som där råder nu. Respektera det annars blir jag en ond granne.

Sommar? Sommar!

13 kommentarer:

tina sa...

Hemnet-länk, tack!

Anonym sa...

Hej!

Vad det sa fint? Jag har spanat in huset pa hemnet men tyckte att det sag lite litet ut. Vi bor i NYC men ar pa vag hem troligtvis till sommaren. Laget ar ju helt perfekt. Sa du tycker att det ar vart att be om en extravisning och skicka svarmor pa? Hur upplevde du matsalsdelen och sovrummen. For sma? Halsningar Sara

Minna sa...

Men om jag, Kemisten och Jack flyttar in då? Inte blir du väl ond då?

Karin L sa...

Check på arkitekt. Rätt!
/Bostadsknarkarn

Linda K sa...

tina: mja du fåt hitta själv, annars skyltar jag lite väl med var jag bor ;)

sara: det ÄR litet, men perfekt för en liten familj. inga jättesovrum, men helt ok. ljuvlig matsal med öppet in till köket. värt att skåda!

minna: då flyger mitt hjärtas fågel upp mot skyn!

karin l: :)

Anna sa...

Kollade hemnet och fick upp 630 møjliga opbjekt men med ett kreativt søkord kom det upp som førsta alternativ. Snyggt! /Sherlok

Camilla sa...

jag blir helt sjuk! vill ha!!

sagt o gjort sa...

Kikade också.. fintfint.. fanns ett annat hus som var som en perfekt dröm det med i liknande stil. Älskar för övrigt att deras hem inte bara innehöll uppenbara designklassiker, utan det var vackert på riktigt!

Linda K sa...

anna: eller hur!

camilla: flytta diiiiit! :D

sagt o gjort: en blandning av sött å salt :)

Camilla sa...

ja fasen vad jag skulle vilja det! tyvärr lite utanför vår budget. :(

L sa...

Men ert hus är ju finare!

Anonym sa...

Ha ha jag kände igen bilden direkt, min kollega var och tittade och var lika exalterad hon. Jag tror absolut någon med bra smak kommer flytta in, du behöver nog inte oroa dig./Johanna

Linda K sa...

camilla: ja jäklar vad det drar iväg. men kul vore det att vara grannar :D

l: ja såklart. men man kan ju bli exalterad ändå :D

johanna: skönt! :D