fredag, januari 21

Eller vad tror ni?

Konduktören sa till mig att flytta min väska från gången, Ifall lokföraren behöver springa ut.

Jag respekterar säkerhetstänket till fullo och flyttar min väska. Men kan inte låta bli och undra varför, och vänta på att, lokföraren kommer farande.
  1. Han* är jättekissnödig och måste verkligen gå nu.
  2. Han tar fikapaus.
  3. Han håller på att krocka med nåt och vill inte vara längst fram i tåget när det sker.
  4. Han behöver sträcka på benen.
  5. Han leker med döden och släpper "ratten" så länge han vågar.
  6. Han tyckte sig se Linda K där bak och går för att dubbelkolla. Wow, hon är verkligen snygg i verkligheten.
  7. Han är gift med konduktören och hon vill ha fri sikt till och koll på maken.
  8. Han är har ett förhållande med konduktören och dom planerar att fort som fan gå med i 1000 km/h-klubben på toa.
  9. Han tjuvröker där inne i ... kockpitten (?) och det tog eld på nåt sätt.
  10. Han har bråttom till H&M:s klubbdag så fort tåget stannar.
* Han kan lika gärna vara Hon, det är bara jag som är stereotyp.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Det låter som ett bättre säkerhetstänk att ha kvar väskan för att hindra honom att springa ut!

Anna

Sara sa...

Alla alternativ är ju tänkbara faktiskt...

Linda K sa...

anna: ha ha ha! eller hur :D

hedgehog: juuuust.

Hanna sa...

HAHAHA!!! Läskigt med punkt nr 3 f.ö... Och nr 5, undrar hur många bilister som kör så?

Librarybeth sa...

Hmm, borde låta SJ checka av det här med lokförarna...

Linda K sa...

hanna: urr!

librarybeth: sannerligen, passagerarna har rätt att få veta!

Anna H sa...

Jag som jobbar som tågvärd kan bekräfta. Punkt nummer tre är den korrekta. Det finns inga andra flyktvägar, och står det en lastbil på spåret så har man inte många sekunder på sig. Nödbroms i och spring, är rutinen.

Linda K sa...

anna h: men jag då? jag som sitter längst fram, ska han inte tjoa på mig också? i farten åtminstone? :O