torsdag, april 10

Ha en bra dag?

Detta stör mig: när försäljare av något slag kommer fram och börjar försöka sälja. Mitt på öppen gata. Jag svarar artigt men bestämt nej tack. Då kommer det. Ha en trevlig dag. När man redan är på väg bort, så man får det slängt i nacken.

Ha en trevlig dag? Varför då? För att jag inte ville köpa din tidning eller provsmaka dina mineraler eller skriva på ett nytt mobilkontrakt? I don´t think so. Det klingar bara falskt. Det hörs så väl att dom inte alls menar det. Mer en bestraffning, säljaren är allsmäktig och står över min snikenhet med sin egen godhet.

Trevlig dag my ass.

8 kommentarer:

Anonym sa...

De är bara spydiga när de önskar trevlig dag, så känner jag iallafall och jag spyr på dem alla.

Det värsta är när de står tusen stycken i ett gathörn, eller i en galleria och olika personer går på en hela tiden. Tillslut skriker man: ni har ju redan frågat förhilvide! Läs i min äs: neeeej!

Ungefär så skriker man alltså.

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha så gör jag nästa gång :D

Petra sa...

Det är bara för att de vill hindra sig själv från att säga "Jävla surkärring, skit i det då". Då har de fått lära sig på säljarkursen att säga "Ha en bra dag" istället. Så är det, nu vet du ;-)

Linda K sa...

petra: precis. men det är kass teknik!

Anonym sa...

När jag var i USA i höstas sa dom "Miss You Already" när man var på väg ut ur butiken...

Linda K sa...

tomaas: hahaha!

Anonym sa...

Det finns inget värre än påträngande försäljare som inte accepterar ett nej! De tar fram det värsta i mig... Tänk vilken mardröm att ha som jobb att tvinga sig på folk som är totalt ointresserade. Fattar inte hur de står ut.
/Anna

Linda K sa...

anna: nä jag skulel aldrig klara det. är definitivt ingen säljare.