måndag, april 14

Tid

Den försvinner, min tid. En timme räcker max en kvart. Har jag tänkt komma iväg någonstans, säg klockan 12, är det alltså lika bra att börja försöka lämna huset strax efter 11. En dag är över innan jag fattar någonting. Har vad jag tycker rimliga ambitioner, men oj vad svårt att hinna. Dotter med magont som har svårt att komma till ro och bara vill bli buren gör ingenting smidigare. På kvällen är man helt förbi. Men på något sätt vaknar man ändå piggelin morgonen därpå. Vilken tur :)

5 kommentarer:

Anna St sa...

Trist med magont :)
Har du testat sjal? Minna är värsta experten nu, hon kan ju visa dig :D

Anna St sa...

Det var inte meningen att det skulle bli en glad smiley efter magont, utan en ledsen smiley.

Smartasmia sa...

Det är den kvantfysiska tiden som slår till igen! Tänk, den drabbar även utan sötnosar till magontstöser. Ska fila på en ny relativitetsteori. Lovar att säga till om jag lyckas:-)

Anna sa...

jag tänkte också sjaltipsa! bästa grejen överhuvudtaget - och särskilt om man är liten och har ont i magen...

Linda K sa...

anna st: ja hon får visa mig i morrn! har babybjörn, den är sådär poppis...

en glad smiley livar upp :)

smartasmia: håller tummarna!

anna: mmm, kanske ska testa det!