onsdag, april 16

Sån e jag

Jag har en last. Jag har såklart flera, men nu fokuserar jag på den här. Jag kan inte låta bli att riva ut sidor ur tidningar. I väntrum. Hos frissan. På fik. Ritch ratch (fillibom) säger det och så smussel ner i väskan. När jag hittar något fint och inspirerande. Kan inte hjälpa det, det bara händer. Jag är dessutom skicklig. Kan ljudlöst och obemärkt rycka ut en sida samtidigt som jag ser uttråkat oskyldig ut. En konst som måste övas upp.

Till mitt försvar vill jag lägga till att jag aldrig river ur nya tidningar. Ett senaste nummer är heligt och vill såklart läsas av andra. Men äldre nummer, ack ack. Nedan, dagens skörd från bvc. Observera det lilla skrinet jag suktar efter, inringat med rött!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Riva i tidningar skulle ju spara en hel del plats. Och jag har inte glömt att vara din skrinspanare! Men det dräller inte precis av dem...

Linda K sa...

anan krimskrams: gulle dej :)

Anonym sa...

Hej. Jag vet knasigt nog vem som äger (ägde?) det där lilla skrinet och ska kolla läget åt dig.

Anonym sa...

hahaha - är det du som skriver fel i alla korsord också? ;)

LindaLiten sa...

hahah, jag gör samma-lika. Man får det....tycker jag.

LindaLiten sa...

Spännande med skrinets ägare föresten. Keep us posted.

Linda K sa...

anonym: det på bilden? galet :D

hedgehog:HA HA HA! inte möjligt ;)

lindaliten: ja visst får man ;) absolut!

Anonym sa...

Aja baja, så det är du som är den skyldiga till slaktade tidskrifter!
/Anna

Linda K sa...

anna: ja det är jag. förlåt :(

Anonym sa...

Ja, exakt den på bilden :-) Tjejen vars hem du visar på bilderna bor numera i Spanien. Här är hennes hemsida: http://www.anavida.com/ Du kan ju alltid maila och fråga om hon har den kvar och om den är till salu. Mailadress finns på sidan jag länkade till (vill inte skriva den privata här) Tala om hur det gick :-)

Linda K sa...

anonym: oj! tänk om hon tycker jag är galen? nå, värt ett försök :) tack!

Anonym sa...

Haha :-) Hon har butik där hon säljer massa fint (antikviteter m.m) så nejdå, chansa du :-)

C. Meow sa...

Jag har också en massa bilder i tidningar som är inspirerande. Riva ut dem är ju onekligen ett bra sätt - även om jag är för mesig för att riva på offentliga platser. Då brukar jag stjäla hela tidningen istället, som om det skulle vara bättre??!! Men hur förvara? Var har du alla dina utrivningar?