söndag, april 27

Störigt

Jag tycker sällan jag bloggar så där väldigt provocerande eller revoltionerande tankemässigt. En massa ytligheter, lite seriöst, rätt mycket fniss. Dagbok light även kallat. Därför blir jag ofta ganska förvånad när folk upprörs eller reagerar negativt på mina skriverier. Det är inte så vanligt, men då och då.

Och när det händer funderar jag alltid. Ska jag göra en Engla och tycka att alla är dumma som säger vad de tycker som inte är positivt? Ska jag ignorera såna kommentarer? Ska jag förklara närmare vad jag menar?

Nej. Jag ska nog bara acceptera att alla tycker olika. Jag hoppas att oliktänkande accepterar mig också. Och att folk fattar att jag är ganska mycket mer än det som visas här hos Linda K.

19 kommentarer:

Peace in mind sa...

Det är nog svårt ibland att komma ihåg att personen bakom bloggen har fler sidor. Den där välslipade diamanten Linda K har hög carat!

Linda K sa...

anan funderar: tule dej :)

Peace in mind sa...

Suss gott:)

Anonym sa...

Nu gör jag en Engla kommentar: Du är jätterolig och din blogg är alltid trevlig !
Glöm brorduktigmänniskorna. Det ÄR inte fel att tycka att barnens glädje kan vara nästan gratis. Barn kan ju bli glada av en tom läskflaska ibland. Däremot behöver vuxna kvinnors glädje och lycka ibland kosta pengar. :)

yllet sa...

:) ja, bara för att man skrivit ngt som inte är helt igenom speglar ens fulla fantastiska personlighet så ska man väl inte behöva bli påhoppad och ifrågasatt? ska man skriva för att inte stöta sig med ngn öht blir alla inlägg väldigt väldigt långa!
hoppas du får en god natt!

Anonym sa...

Fast jag håller alltid med dig! :-*)

Malena Dahl sa...

Om någon bara inte delar ens åsikt jag då är det ju bara så. Men när jag får kommentarer som att någon tkr jag handlar fel då svarar jag alltid den personen.. Har fått lite kommentarer om att jag är en dålig förebild som modell och där vill jag verkligen att folk förstår hur jag är som person bakom mina bilder och vad jag själv säger till unga tjejer etc.

Jag tkr. du ska svara dem om det gäller något om dig som person men när det är rena elakheter så är det ju faktiskt inte så mkt. att bry sig om.. De läser ju ändå din blogg och det säger ju en hel del ;-)
Jag brukar säga så här "älska mig eller hata mig, jag är bara glad att underhålla" För det e ju så det är =)!

johanna sa...

As seen on Linda K.
skulle vara intressant att se den smutsiga byken hos dom som gnäller över snålhet och dittelidatt. Alla är nog inte så fantastiskta som dom villa framställa sig. Jag tycker det är helt naturligt att gnälla lite ibland på diverse saker, men man är ju inte en sämre människa för det. det är ju inte direkt att du viftar hitlerhälsningar här som rör upp känslorna. Blogg on!

Anonym sa...

jag håller med Polly :*)

Men jag hajar vad du menar, det händer sällan hos mig - men nästan alltid när jag köpt något. "Du som är så engagerad mot mobbning, borde ge dina pengar till Bris" - typ.

Och alltid känner jag att jag måste berätta hur mycket jag gör och hur mycket pengar jag skänker för att rättfärdiga min shopping. Men sen andas jag och tänker: Det är synd om dom, som måste gnälla på människor dom säkert aldrig ens träffat.

Du är min bästa Linda, sådetså!

Anonym sa...

Jag tycker du är grym Linda, verkligen. Läser din blogg flera gånger om dagen och har gjord det troget i typ två år.Om det är min kommentar du syftar ang presenter till barnen på så ber jag om ursäkt om du tog illa upp. Det var inte min mening. Let's agree to disagree, för jag tyckte bara inlägget lät liksom ja... olikt dig. Såsom jag uppfattar dig, vilket jag förstås förstår är bara del av sanningen. Fortsätt skriv precis som du gör!

Linda K sa...

cicci: tack söta :)

yllet: känner mig inte påhoppad men blir lite förvånad. fast det är kanske inte så konstigt, jag vet ju vem jag är men det gör inte alla nadra :)

polly: du å ja, polly! :D

malena: klokt talat! :)

sericea: and I blog on! :D

hedgehog: hopplöst. konstigt att folk tror sig veta så mycket :S

kattis: inte alls! jag uppskattar att man skriver vad man tycker. och vad bra att inte alla tycker lika :)

Peter sa...

I min värld är du bara och endast Linda K. Du är bara det du skriver. Att vi har träffats i verkligheten och att du är mer än dina inlägg om Mads ignorerar jag självfallet. Det blir mycket roligare så.

Linda K sa...

peter: ha ha ha härligt! :D

Vera sa...

Såna här inlägg gör mig alltid nyfiken, måste leta reda på den kommentar du kan tänkas mena :-)

Skolfröken sa...

Hihi, jag gjorde exakt som fröken Vera.

Skämt åsido, det är svårt att inte ta illa upp ibland, även om man innerst inne vet att de ju inte har en aning om vem man egentligen är. Det man lämnar ut på bloggen är ju trots allt bara en bråkdel av en själv.

Anonym sa...

Jeg synes det er veldig reflektert av deg. Jeg er så lei av at i bloggverdenen finnes det ikke rom for uenighet eller konstruktiv kritikk. Man er enten fan eller antikrist liksom. Herlig at du har så mye selvtillit at du takler at folk har ulike meninger!

Linda K sa...

fröken vera: det dyker upp då och då, fast sällan :P

skolfröken: precis. men det är väl smällar man får ta :)

anonym: tack :)

Jo sa...

Hur man än vänder sig har man alltid rumpan bak. Det känns lite likadant med bloggar. Det finns alltid någon som har för lite annat att bry sig om och som kan lägga energi på att dissa folk på bloggar. Dessutom väldigt ofta anonymt. Jag tycker du ska fortsätta skriva som DU vill. Vill du gnälla, så gör det, det är ju faktiskt din egen blogg. Om någon stör sig kan de ju sluta läsa! :) Jag tycker dessutom att lite gnäll då och då visar att du inte är mer än människa, för inte ens du kan väl vara positiv jämt?! :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.