tisdag, april 29

Linda - nu med turban

Igår såg jag en guldig turban i senaste VR (ja jag får ju den skickad fortfarande) och tankarna på denna udda huvudbonad blommade upp igen. Så jag slank förbi Lindex idag när jag ändå passerade som man ju gör titt som tätt dessa dagar oj nu skriver jag visst bara av bara farten *flämt*

Jag vet faktiskt inte hur mycket jag kommer våga mig på den. Vem vet, det kanske blir sommarens favorit om jag aldrig kommer iväg till frissan? Och så ser jag mig på en strand med stora solbrillor och bikini. Jag ser mig för övrigt ofta på en strand, iförd allt möjligt. Mysko.

Nåväl, den känns snäppet normalare än den med rosett åtminstone.

21 kommentarer:

malla sa...

jag snodde min mammas gamla schalett (stavas det verkligen så?), som är som en turban när det är påknuten. Mitt problem är bara att allt jag har på huvudet, diadem, hårband och då även scaletter kasar sig bakåt hela tiden... jag har för mjukt hår förmodligen, eller ngt!

Jag tycker det är fint iaf - och absolut en dålig hårdag! :D

Smartasmia sa...

Ahhh...du är alldeles, alldeles ljuvlig där:-) Som taget ur "Huset Elliot" - fast finare! Du har definitivt visat var strandskåpet ska stå i sommar.

Unknown sa...

Något som är lustigt är att ett plagg (eller vad turban nu räknas som) kan vara så otroligt snyggt på en modell i en tidning, men att man själv känner sig som en idiot i det.

I det här fallet... Om man verkligen ser att det är en turban och inte bara en konstig mössa kan det blir hur bra som helst.

Linda K sa...

malla: jamen ibland är det skitsvårt att få saker att stanna på huvudet! dilemma :P

smartasmia: tack raring :D

Minna sa...

ja... jag säger också strand.... när sanningen de senaste tio åren snarare har varit gräsmataa eller brygga...

Anonym sa...

coolers!

Petra sa...

Jag tycker den ser fin ut. På stranden är den perfetto. Är den guldig eller ser jag fel?

Linda K sa...

minna: det rä nog så ja :)

hedgehog: du å ja, hedgehog :D

petra: den är in deed guldig :D

yllet sa...

snyggt tycker jag! det kanske vore något även för mig!

Linda K sa...

yllet: off you go to lindex :D

Anonym sa...

Najs! Turban är det nya svarta!

Anonym sa...

Najs! Turban är det nya svarta!

Anonym sa...

näää..turban är inte det nya svarta....

Linda K sa...

monopaul: :D

anonym: det nya guldiga? :P

Linda K sa...

monopaul: :D

anonym: det nya guldiga? :P

Frida sa...

Sjysst att ha nåt kul att ta till en dålig hårdag. Allt jag kan ha på huvvet utan att se ut som en tok/städtant/påskkärring är vintermössa typ toppluva. Kommer man ju inte undan med på sommaren...

Anonym sa...

du och jag, Linda :)

Linda K sa...

frida. lite svårare när man har kort hår, det får gärna sticka ut en och annan test :)

hedgehog: :D

Anonym sa...

Åh! Du och sara har en egen klubb! :D

Anonym sa...

Fasen Linda; Du är fin i turban! Jag trodde att det var en utopi. På vem som helst. Men du; jättefin!

Linda K sa...

polly: turbanklubben! you want in?

vicktoria: gulle dej :)