måndag, april 21

Kosta skjortan?

Jag vet att jag bloggat om det, flera gånger till och med. Men nu hittar jag såklart inte. Kass bibliotekarie som inte kan hålla ordning på sin egen blogg. La la la jag ordnar mina böcker i färgordning i stället, flummeliflum.

Men. Jag bloggar det igen. Röd- och vitrandig skjorta. The thing to wear. Har jag tyckt jag vet inte hur länge. Jag har sökt. Jag har använt ljus och lykta. I butik. På nät. Jag har samlat bilder i min inspirationspärm. Men nej. Ingenstans har denna skjorta stått att finna.


Tills idag. Dagen S(kjorta). När dottern somnat den där långsovarstunden p åstan och jag var på väg hemåt kom den för mitt inre öga (är jag full nu?). Den kom i mitt blickfång. Jag såg den. I Benettons skyltfönster. The skjorta. Jag provade, jag kom till insikt, jag knep den.


INGEN kan klandra mig för att den följde med hem!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det gjorde du helt rätt i :) En liten bild kanske?

Linda K sa...

hedgehog: jajemensan!

LindaLiten sa...

Ingen klandrar. Heja dig som ger dig ut på stan, det är inte helt enkelt ju. Men ack så skönt ibland. Skjortan ser SNYGG ut.

C. Meow sa...

Klart du måste passa på när den rätta dyker upp :D

Linda K sa...

lindaliten: den ÄR snygg :D

camilla: låt den rätte komma in. MOHAHHAHAHAH!

Solrosfrö sa...

Som sagt - den var najs!

Linda K sa...

jessika: mersi boko!

Anonym sa...

god start