onsdag, november 7

We´re all different

Ni vet den där smileygubben med två runda uppspärrade ögon och bara ett streck till mun? Så såg jag antagligen ut nyss efter dagens första telefonsamtal. En dam ringde mig eftersom jag står som ansvarig på intranätet. Hon ville skriva ett tackbrev till folk som hade uppvaktat henne och undrade hur hon skulle göra.

- Ja det lättaste är väl att du skickar ett tackmail till de du vill tacka.
- Ett vad?
- Ett mail.
- *hör hur hon bokstaverar* m-e-j-l sa du. Jaha?
- Ja...
- Ja jag är novis förstår du. Så jag skriver ett mail till var och en?
- Mja, du kan ju skicka samma mail till flera personer *förklarar länge och väl hur det går till*
- Kan du hjälpa mig?
- Jadå, jag kommer.

Själv minns jag knappt tiden innan e-post.

11 kommentarer:

Annie - PD sa...

Haha, nä, det gör inte jag heller. Hur gjorde man?? :D

Linda K sa...

annie: minns vagt nåt som hette brev och frimärke... posten...?

Anonym sa...

Men vänta nu här, menar du att FoI har anställda som inte kan hantera e-mail och webben? ;-) Wohahaha... Skämt åtsido så är du grymt läcker idag, riktigt librarian chic.

Mie sa...

Oooj då, en dinosarie still going strong alltså;)

Smartasmia sa...

Åh, vad fröken är fin idag där till höger! Och det är inte lätt ibland. I denna tid tar vi alla för givet att alltochalla ska kunna hantera en dator. Och sånt. Heja Linda - du är en snällnos, du:-)

Laila och Johan sa...

Underbart! Har några här på skolan som ínte heller har någon koll. Blir ganska underhållande när de försöker sig på tekniken..;)

Linda K sa...

cosmopolit: skrämmande, eller hur? tack :)

mie: jag fattar det inte!

smartasmia: nä det är klart, men på arbetsplatsen undrar man lite hur det är möjligt att undvika e-post... tack gullet :)

loppanlej: man får vara snäll och hjälpa :)

Anonym sa...

gulligt, helt otroligt att det finns dom som har nollkollkokosboll :)

Linda K sa...

hedgehog: hon var noga med att flera gånger påpeka att hon var novis på sånt här ;)

Peter sa...

Ja, herregud, vad du var snygg på jobbet idag. Nu får jag fan skärpa mig här borta...

Linda K sa...

peter: åh, mäns komplimanger är ju alltid trevligast :*)