söndag, november 4

Jag?

Lagom senil kände jag mig när jag kollade hos Kerstin som hittat en lista hos mig. Som jag inte minns alls. Vad gör väl den glömske? Fyller i listan en gång till såklart!

Senaste impulsköp: En Sonia Rykiel-tröja.
Bästa promenad: Var som med gott sällskap.
Äter lyxmiddag: Lagad av maken.
Favoritgata: Mycket på grund av namnet, Biblioteksgatan.
Bästa förfestmusiken: Jag är 35 år och gravid, det förekommer inte.
Reser helst till: Värme och sevärdeheter i kombination tack.
En bra gå bort-present: Ett ekollonglas?
Favoritlyxartikel: Dermalogica är mig kär.
Älsklingsljud: När sonen och maken sitter och finurlar med nåt och småpratar är ett bra ljud.
Senaste upptäckt i Stockholm: Har nyupptäckt Operan.
Favoritgalleri: Vetnte...
Här bjuder jag mamma på middag: Ulriksdals trädgårdskafé.
Fikar gärna på: Hemma hos folk är mysigast.
Favoritfärg/er: Jag älskar alla färger.
Rockstjärna jag vill träffa: The computor says no.
Favvoskor: Just nu, svarta UGGsen.
Klädkonto per månad: Don´t mention the war.
Mode jag aldrig vill se igen: Kanske ändå inte pappa jag vill ha en italienare-axelvaddar?
Bästa fyllekäket: Nu för tiden behöver jag inte vara bakis för att uppskatta onyttig mat. Pizza med banan och curry.
Bästa diktsamlingen: Gillar samlingar med olika diktare.

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Klart att du ska sno tillbaka. Puss.

Anonym sa...

Här är ett tips på en "rockstjärna" du borde träffa!

http://www.musikbibliotek.dk/15964

Linda K sa...

kerstin: puss :D

anonym: vet du, då skulle jag antagligen kaskadvomera ;)

Anonym sa...

Hej Linda,
undrar bara vart du köper ekollonglas? Jag har sökt, vill ge till min käre far som samlar på träd.
Ha en toppendag med din fina mage / LindaF

Polly sa...

En stund i evigheten
stilla flyter yoghurt
en vit flod över tröjan
i frånvaro
med blicken i fjärran
på teven
sitter han
den unge
sjuåringen
och äter sin yoghurt
eller iallafall
resterna utav vad som var
innan hälften hamnade
som en vit flod
rinnande
sakta
ner över tröjan.

/PollyPoet


Varsågod, en dikt till din samling. Tagen ur verklgheten, precis i detta nu.

Linda K sa...

pollypoet: ja jäklar.

Polly sa...

Epilog: Kläderna ligger nu i tvättkorgen.

Linda K sa...

polly: som sig bör :)

Anonym sa...

Nu har jag lånat din lista :-)

Linda K sa...

nilla: gjorde du rätt i :)