söndag, november 4

Det sa bara *swisch*

Åh! Meh! *imponerade ljud* Sonen och jag hängde på låset på Ikea, tog oss in och bockade smidigt av inköpslistan. Framme vid kassan kom jag på en sak vi glömt... på köksavdelningen. Suck, tillbaka, en fika på vägen, det vi skulle ha var slut, tillbaka till kassorna där köerna ändå inte hunnit bli mastodontlånga.

Fick med mig en sån där grå ludde ändå. Den såg ok ut och jag tänkte att om jag tvättar den så att den får den där lite använda looken. Att ha i soffan, typ. Skiter det sig gör den sig bra i barnvagn framöver.

Broderad prydnadskudde, boys and girls! Grön sammet och obskyra broerier på. Tacky-varning, och det är ju det som är grejern. Tack tack, Ikea.

9 kommentarer:

Anonym sa...

modigt att ge sig på Ikea på en söndag :)

Anonym sa...

Den var ju jätteläcker!! Skulle passa fint i nya soffan. Men jag lär väl inte komma till IKEA innan den står på historielistan...

Anonym sa...

Ett tips bara... Tänk noga på temperaturen när du tvättar den. Jag tvättade i samma temperatur som det stod anvisat och min Ludde krympte då.. :-/.

TeachMom sa...

Schysst kudde! Annars håller jag med - Att gå på IKEA på en söndag tyder på att du har nerver av stål...

Linda K sa...

hedgehog: hänger man på låset är det ingen fara. så kan man nöjd åka därifrån när alla andra slåss om parkeringsplatser :)

l8: du kan ju köpa den på nätet :)

frida: då får man väl reklamera!

teachgirl: mmm kudden är cool. Tio och nån timme framåt är det ingen fara, inte ens en söndag :)

Anonym sa...

Jag var på IKEA i lördags men inte såg jag någon sådandär fin kudde. Schnyft!

Linda K sa...

anna krimskrams: finns att köpa online! eller så skickar jag dig en nästa gång jag varit där :D

Karolina sa...

mormors broderade kuddsamling känns inte som nåt för mig, ÄN.. men jag måste erkänna att den kudden var urtjusig, och känner jag mig rätt kommer jag om några år vilja ha varenda en..

Linda K sa...

karolina: nej inte ett gäng, men EN bland de anda kuddarna i soffan är faktiskt rätt cool :)