måndag, oktober 8

Dags att ta tag i

Sitter här och konstaterar att mina naglar totalt fallerat. Måste ta tag i dom. Tänker det så gott som dagligen. Och så kommer jag hem på kvällen. Och så ska jag gå och lägga mig och så har jag glömt det ännu en kväll.

Apropå naglar. Maken brukar busa med sonen i duschen och trolla fram saker ur hans öron. Igår när jag klippte naglarna på lilleman tog han en bit nagel och trollade bort den med ett hockospockosfillijockos! Jag tittade inte så noga utan fokuserade på hans resterande naglar. Men när jag tittade upp var nagelbiten verkligen borta.

- Men var tog den vägen? frågade jag sonen.
- Här! sa sonen och pillade fram nagelbiten ur örat.

13 kommentarer:

Anonym sa...

himla smart, att liksom kunna trolla bort allt man inte vill ha. Damm, disk, ruttna äpplen i gräsmattan... Men det är klart - ruttna äpplen i örat är ju kanske inte det mest ultimata.

Linda K sa...

hedgehog: nä, och inte i det lilla söta örat heller :D

Annie - PD sa...

Hahaha, tänker på Lisabet i Madicken och ärtan i näsan.

Mie sa...

Ha ha, det kanske är så man ska göra när man har trista naglar;)

Linda K sa...

annie: ganska lika :D

mie: lite knastrigt kanske? ;)

Sus sa...

Hej och gomorron!
Nyfiken är jag... och kikar närmare på kortet hmmm bebis. MEN tänk om det inte är så så är ju jag ohövlig. Men det vore sååå kul med en bebbe eller hur!

Kramis

anna sa...

varför är det så svårt att få det gjort..? mina har också totalt fallerat. det där med att trolla verkar ju vara ett bra knep, min unge gillar inte att klippa naglarna: hon har fått för sig att det gör ont... glad måndag!

Linda K sa...

sus: klart det är bebis! :)

fru a: sonen trodde också att det gjorde ont förut men nu är vi förbi det. phu. detsamma! :D

Anonym sa...

plockade han ut den ur sitt öra eller ditt?

Lillie plein damour sa...

Hej och stort enormt Grattis. Vilken lycka.

Linda K sa...

fredrik: ha ha ha, från sitt eget halleluja :D

lillie: tusen tack! mmm det känns härligt :)

Anonym sa...

Och jag som fortfarande har så fina naglar efter ditt tips om Miracle Nails. Köpte min tredje flaska idag, och har just penslat på ett lager. Och ovanpå på det ska det bli två lager mörkbruntmedliterött i (Mavalas Zanzibar nr 58).

Sedan kan jag vifta med mina fina fingrar!

Linda K sa...

l8: jag har liksom kommit av mig, hade några veckors illamåendekoma... men nu är det dags att komma igen!