måndag, oktober 8

Don´t worry be happy

Fick mig just en tankeställare. Det är så lätt att beklaga sig över skitsaker och vara allmänt missnöjd utan någon ordentlig orsak. När det finns dom som verkligen har anledning att må dåligt och vara ledsna.

Nu inleder jag en Att vara glad åt-lista:
  1. om några timmar ska jag kramas med en dagisskitig son.
  2. jag må vara rund, men det är faktiskt en bebis där inne.
  3. jag är proppmätt.
  4. ett paket väntar hemma på mig.
  5. jag är frisk.
  6. min man är världens bästa, om än lite sjuk för tillfället.
  7. jag har en himla bra blogg och himla bra läsare.
  8. det må vara mycket på jobbet emellanåt, men kul och utvecklande jobb.
  9. jag ska få se balett i veckan.
  10. solen skiner utanför.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Du är visst gravid, hade jag missat, grattis! När är det dags?

Sincerely Johanna sa...

Thats my girl. Fler borde ta efter dig.

Linda K sa...

b-M. ha ha ja jag är visst det, tack :D i mars.

johanna: lätt att glömma att man har det bra!

Frida sa...

härligt! ibland måste man verkligen stanna upp och tänka på allt bra man har!

Sara sa...

Jag skriver under direkt på nummer 1, 2(!), 4(!!), 5 och 6 fast helt frisk... Fantastiskt va?

Tack för positivismen!

Linda K sa...

frida: viktigt!

saara: :D

Anonym sa...

jag kände detsamma, man ska vara tacksam över det bra man har. Gör en egen bra-lista :)

Anonym sa...

Jag gillar ditt sätt att tänka :-D
Skriver upp mig på 1,2,3,5,6 (fast frisk) och 10!

Linda K sa...

hedgehog: kan man kika på sen och vara glad :)

nattvinge: prima! :D

Annie - PD sa...

Bra lista!!!!
Jag har suttit och grämt mig över eländigheter en halvdag. Nu är det dock dags att skärpa till sig och tänka positivt :D

Linda K sa...

annie: rätt skönt att rycka upp sig och göra det ibland :)

Anonym sa...

5, 8 & 10 funkar på mitt liv. Det jag önskar mest är en 6:a, och helst både frisk och bra..;-)

Anonym sa...

vilket sammanträffande! tänkte också godtankar idag. "varför var bitter när man kan vara glad?" och så tänkte jag faktiskt att Linda K är en sån dära livsnjutare.

Anonym sa...

Oj vad du glädjesmittade mig! :)
Det är så lätt att fastna i gnällfällan. Nu ska jag frossa i cafécookies med belgisk choklad! Hipp hurra

Linda K sa...

m: ja, ta en frisk en ;D

julia: men oj, nu måste jag bli mycket bättre på det och föregå med gott exempel! :)

cicci: vad bra! :D

Solrosfrö sa...

Varför är det så att man måste bli påmind genom något mindre trevligt för att inse att man har det gôrgôtt själv? För det mesta i allfall.

Linda K sa...

jessika: ja rätt ofta är det så. man har det så bra att det braiga blir vardag :)

Anonym sa...

En sådan lista gör jag (nästan) varje dag, fast bara med tre punkter. Men egentligen är det inte så svårt att öka ut den! Konstigt att en del har så mycket lättare att göra en tvärtomlista. Fast de har det nog inte så kul heller...

Och apropå 2:an. Så himla gravid du blivit sådär bara med en gång. Är det verkligen bara EN bebis därinne? Eller är det bara för att du står så? Nä, inte bara det...

Anonym sa...

Åh, vad kul! Grattis till magen! :D

Linda K sa...

l8: det beror nog på hur jag vrider och vänder på mig, magen har varit där ett tag. och, det är bara en ;)

elin: tack :D

Anonym sa...

Väldigt bra idé.

En sådan här lista skulle man göra sig varje dag.

Och du. Punkt ett på din lista skulle nog få en stående placering även på min.