tisdag, oktober 16

Inte hos mig, tack

Skulle ju inte blogga mer idag. Men jag kom bara på en sak. I väntan på House slökikade jag på nåt göra-om-hemma-hos-folk-program. Och fick klarhet i att jag aldrig någonsin skulle våga låta nåt sånt där team gå lös hemma hos mig.

Ofta nån tjej med galen frisyr som tittar in i kameran och säger det här blir så fiiint! samtidigt som hon spikar upp några bambupinnar på väggen eller hänger femtio olika ljuslyktor i lagom slå-i-huvudet-höjd i taket. Och en handy-man som sågar till märkliga former i playwood. Som kan visa sig vara ett nytt golv, ett fantasifullt bord eller en tokig hylla.

Det blir aldrig som i inredningstidningarna, let me tell ya.

11 kommentarer:

Lox sa...

Det beror på vad det är. Jag skulle aldrig låta någon styla mitt hem dvs färg, kuddar, pryttlar med mera, men jag skulle gärna ha någon som kom och fixade ett cykelskjul (som MArtin Timell gjorde i kvällens Äntligen hemma). Nu behöver vi inte inte cykelskjul, men baa principen.

Rena snickartjänster, ja tack. Översvämning av oönskad färg och form, nej tack.

Och plywood är inte min grej. Däremot Josef.

Anonym sa...

Håller helt med! Snickeri/Bygg - JA, Syling - NEJ! Särskilt inte i bajsbruna och klar-oranga kulörer eller lamp-skärmar med bollfrans nedstuckna i en björkstubbe (ngt program i Sambo. Jag undrar verkligen om det paret fortfarande är sambos...:-D)

Sara sa...

Så sant, så sant!

Anonym sa...

Jag måste bara få säga att du är sjukt fin i håret efter att du blev brunett. Passar dig prima ballerina! Och din outfit är verkligen snygg med. Jag önskar jag också kunde våga sådana där stora knyten!

Mie sa...

Nej de brukar vara lite halvgalna i färger o mönster o det går väl an för dem som inte ska bo i det;) Men om man själv fick vara med o bestämma så kunde de få komma;)

Anonym sa...

Jag vill bara säga att jag tycker att du är alltid ser så himla fin ut på dina dagens :)

Linda K sa...

lox: ja såna grejer är ju annorlunda, skulle eventuellt släppa ner nån att fixa tvättstugan också :)

jessica e: det blir ofta så modernt-för-stunden-stylat, sällan bestående smakfullt.

sara: :)

sofia: tack, vad glad jag blir! :)

mie: och om dom betalade ;)

malin: tack rara! :)

Anna ser dej sa...

hehehe, precis! just den där galna frisyren brukar båda riktigt illa...

Linda K sa...

anna ser dej: mitt hår är galet och jag ska göra galna saker med ditt hem! typ ;D

Anonym sa...

Plywood inte playwood tack!

Växte man upp med brunt, mossgrönt och orange plåtlampa i köket känns det bara motbjudande när det skall vara hippt igen. Och gjuta "konstnärlig" betong i trädgården, det är ju Östtyskland-style all over again, fetbort!!

Linda K sa...

dtk: vitt och rent och snyggt om jag får be :)