onsdag, oktober 17

You talk you die

Flera personer har skickat mig länkar till Librarian action figure. Hon kommer i blå eller röd... mundering. Hon kan hyscha och har en trave böcker med sig.



You can have all the books, magazines, periodicals, journals, videos, and CD ROMs in the world, but without a librarian you’ll be frustrated and overwhelmed before you can say “Dewey Decimal System.”

Librarian och deluxe librarian ingår i en samling med action figures. Här förekommer storheter som (en) Jesus (han finns också i deluxe-variant), Carl Jung, Dickens, Marie Antoinette, van Gogh, Bigfoot, Sherlock Holmes och Edgar Allan Poe. Även en Male nurse och en Crazy cat lady (has a wild look in her eye and comes with six cats).

Så schangtilt att få finnas med i denna mäktiga skara. Synd bara att bibliotekarien är så fruktansvärt fult klädd.

21 kommentarer:

Linda sa...

jesus deluxe? hmmm...har han Prada-sandaler?

Anonym sa...

Min sambo som är sjuksköterska har köpt en male nurse action figure som han har ramat in och satt upp på väggen hemma... Lite fulcoolt blev det

Minna sa...

Schysst outfit idag!

/Pikén...

Smartasmia sa...

Heheheehe...japp - eminent sällskap var ordet:-) Och fröken är mer än lovligt skön till höger där idag!

Linda K sa...

linda: det borde vara et krav!

lena: *gör tummen upp* :D

minna: tackar! mammakjol seru :P

smartasmia: dom kunde ju göra en docka av mig? :D

Anonym sa...

den ihop med Jesus deluxe vore ju tufft på skrivbordet :)

Anonym sa...

På ämnet fictiva bibliotikarier antar jag att du sett "Tjejen som visste för mycket" med Goldie Hawn. Där finns det ju 4 coola kollegor till dig.

Anonym sa...

Fiiiin klädsel idag.

Men, du som är en klok kvinna, var är detta med att stå/sitta med tårna inåt på foton nuförtiden eller ännu värre, med benen i kors? Ser ganska barnsligt ut och det senare ger mig bara "kissnödig" känslor :)

härlig blogg du har!

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha, skulle känna mig snäppet för religiös. men på vår kitchtoalett hemma skulle jeseus platsa!

cosmopolit: uuaaahhh jag klarar inte av såna filmer, inte ens med coola kollegor... :O

b-m: smaken är som baken, jag tycker det är coola poser :) benen i kors är väl snarare tant än barnsligt?

tack!

Anonym sa...

En blå utgave av Nancy Pearl står på pulten min :) Jeg falt for beskrivelsen av henne som fulgte med da jeg kjøpte henne på NY public library - weapon of choice: The Dewey Decimal System.

Linda K sa...

barbalib: ha ha ha, underbart! om jag hittade henne på plats skulle jag nog inte heller kunna låta bli :D

Dorisettan sa...

Dockan är onekligen en viktig förebild för oss bibliotekarier. Undantaget är naturligtvis klädseln.
Stilmässigt brukar jag vända mig till denna förebild istället:

http://www.lipsticklibrarian.com/

Linda K sa...

risettan: glamgirl :D

Anonym sa...

Har inte sett många tanter som står med benen i kors :) (var kanske litet otydlig där, att sitta med benen i kors är ju vanligt) åtminstone gör inte jag det och jag är snart 40 ;-)!!!! Men det är en populär pose hos många modebloggare och jag tycker varje gång det ser så märkligt ut.....men smaken är som du sa, som baken!

Linda K sa...

b-m: japp :)

Anonym sa...

Som sagt smaken är som baken, poängen var 4 mycket olika bibliosar, en söt, en tuff med en diger armada av självförsvars attiraljer, två äldre som spelar snuskig alfapet. Jag gillar gamla komedier typ "godag yxskaft" eller just den första (enda godkända) tjejen som- filmen.

Anonym sa...

Tänk Linda K i den dräkten och dom skorna:-)) Den dagen skulle jag vilja följa med dig till jobbet!

Linda K sa...

cosmopolit: har inte sett den på år och dar, så jag ska kanske inte uttala mig så drastiskt...

l8: när helvetet fryser, kära du, när helvetet fryser :P

Anonym sa...

Librarian Action Figures will make excellent Christmas gifts this year!

As for today's Flickr:
Jean Skirt......cool.
Hosiery and Shoes....very cool.
Hair.....back to the salon!

I miss my blonde LindaK!

Linda K sa...

bobk: sorry, I like it and I´m keeping it.

Anonym sa...

You know what they say....blondes have more fun!!