måndag, oktober 8

Konstig

Jag är med i jobbets konstförenings styrelse. Ägnar mig huvudsakligen åt marknadsföring och inköp av konst. Tidigare har jag haft hjälp av två andra personer, men nu har dom slutat. Det är alltså bara jag kvar. Som ska köpa in tavlor och skulpturer till föreningens konstutlottning.

Jag kan inte konst speciellt bra alls. Jag kan inte många konstnärer. Köper sånt jag tycker är fint. Gallerierna ringer som besatta och vill sälja. Förra veckan var jag på ett och köpte en tavla och en skulptur. I morgon ska jag till ytterligare ett galleri. Problemet är att jag helst skulle vilja behålla det jag köper själv.

Nåja, kan ju hålla tummarna att jag vinner nåt jag själv har köpt in.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Min mamma är med i sitt jobbs konstförening och vann en tavla för ett tag sen. Mer skrämmande sak får man leta efter.. Motivet är en förvriden bebis/clown/någonting som ger en mardrömmar. Den har placerats gömd i förrådet med motivet inåt så man slipper se den när man är där. Se det som ett.. tips..

Linda K sa...

sara: HA HA HA!!! jag ska undvika såna motiv :D

Anonym sa...

Kan varmt rekomendera en av mina absoluta favvokonstnärer, Anna Hertzman-Ericsson. Hon har atelje i Stockholm. Jag blir lycklig av heenes alster.

Linda K sa...

cosmopolit: vad kul, får kika på henne!

Gagga sa...

Välkommen hit på inköpsrond :)

Linda K sa...

gagga: åh vad det vore kul!

Anonym sa...

OJ vad skoj - ett drömuppdrag!!
Att få välja och vraka bland allt bra som finns!!
Du jag håller tummarna att du vinner :D

Linda K sa...

gerda: idag blev det tre nya alster, jag vill ha alla :D