måndag, oktober 29

Tallyhoo

Så här är det. Jag tror att frälsningen ligger i Bath med omnejd. Jag klämmer på ett klädesplagg här och en värra där. Stampar runt i löv och regnrusk. Och tänker: Ha! Vad är detta jämfört med landet i... väst!

Jag ser mig själv mordmidsomra runt på de brittiska vidderna (skit i stenarna, dom har vi inte tid med), gärna iförd Hunters (maken påstår att det inte kommer att mottas något vidare av engelsmännen. On the contrary tror jag!) med siktet inställt på Mulberryoutleten. Och hello Laura Ashley! Howdy Habitat! Cherio Stratford-upon-Avon! Inte nödvändigtvis handla, men insupa atmosfären.

*ler dumt för mig själv*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju jätteskönt! När åker ni?

Linda K sa...

tina. om inte alltför länge ;)

Översättarhelena sa...

Jag var i Stratford i våras, och shoppingen var väl ingen jättehöjdare där faktiskt ... Förutom souvenirbutiken till Shakespeares barndomshem! Där fanns både lustiga pryttlar (magneter med Shakespeares bästa förolämpningar och sånt) och mycket som var riktigt fint. (http://www.shakespeare.org.uk/shopping/)

Men atmosfären är det förstås inget fel på!

Linda K sa...

översättarhelena: vi ska bara sova där en natt och sen dra vidare, så jag håller mig nog till atmosfären :)

anna sa...

jag är så avundsjuk...

Linda K sa...

fru a: skulle jag också vara :P

Anonym sa...

Klart du ska ha Hunters! Och Barbour! Du kommer att smälta in perfekt. (The Queen bär båda delar...)

Åh... jag blir så sugen på att åka ut mot det hållet nu. (Och passa på att besöka den enorma garnbutiken i Bristol på vägen.)